loading...
سایت خبری
نویسنده سایت خبری بازدید : 5582 دوشنبه 01 آبان 1402 نظرات (0)

روزی که در باغ مدرسه جوانه زدی. آیا روزی به چلچراغ دانش روشن خواهد شدیا نه. باید توجه داشت که استفاده از این روش زمانی مسیر است که مفاهیم مورد بحث کاملا برای دانش آموزان روشن باشد . 1- با توجه به نوع قلم استفاده شده برای صورت مسئله ها خواندن متن مسئله را بر عهده دانش آموز بگذارید فراموش نکنید خواندن و درک صورت مسئله بخش بسیار مهمی از فرایند حل مسئله در کلاس اول ابتدایی است لذا آنها باید مهارت درک این که صورت مسئله را بخوانند و درک کنند . 4- از این صفحه فرضی بر آن است که دانش آموزان توانایی خواندن را پیدا کرده اند و می توانند متن کتاب را بخوانند قسمت هایی که باید توسط دانش آموزان خوانده شود از نوع قلمی استفاده شده است که در کتاب بخوانیم و بنویسیم ( فارسی ) می بینند لذا هر قسمت که این قلم خاصل به کار رفته است . چطور ریاضی بخوانیم ؟

برای جبران اول باید تمام گام های هفتگانه مقاله چگونه ریاضی بخوانیم رو مثل بقیه انجام بدید و در کنارش یک کتاب کمک آموزشی (مثل پرسمان گاج یا ماجرای من و درسام خیلی سبز) برای هر ۳ سال بخرید و هر روز، تکرار می کنم هر روز ازش حداقل ۱ ساعت تمرینات تشریحی مرتبط با درس استاد رو حل کنید و تمام کارهایی که در گام ۴ یاد گرفتید (مثل حل تست، هایلایت کردن تمرین و یادداشت در دفترچه پرسش و نکات) رو در همون ۱ ساعت انجام بدید.۲. البته اگر شما جزو کسانی هستید که در درس ریاضی خیلی قوی تر از سایر دروس هستید و در درس دیگه ای ضعیف تر هستید بهتره ساعت مطالعه و تعداد تست ریاضی رو کمتر کنید و وقت بیشتری برای درسی که ضعیف تر هستید بگذارید مخصوصا اگر اون درس ضریب بالاتری در کنکور تجربی داره مثل شیمی و زیست شناسی. پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله رو مطالعه کنید.

یادگیری ریاضی از صفر تا صد با این فرایند هفتگانه، با کمی صبر و حوصله حتما ممکنه.می خواید بدونید رتبه های برتر چطوری تونستن نتیجه بگیرن؟ زمانی که تست میزنید حتما پاسخنامه را نیز چک کنید تا پاسخهای صحیح و غلط خود را بیابید؛ حل نقاط ضعف و اشکالاتی که دارید با این روش راحتتر است. آگاهی از این که هر مبحث در کنکور چند سوال را به خود اختصاص میدهد، به ما در مسیر مطالعه و یافتن روش صحیح مطالعه ریاضی کنکور کمک بسزایی میکند. شب قبل از امتحان زمان مناسبی برای مطالعه مباحث ریاضی نیست. یعنی به طور هم زمان و با هم ، نمیتوان دو کار را انجام داد. برای چنین کاری، این اعداد را به 320 و 520 تبدیل کنید و این دو عدد را به علاوه هم نمایید. علاوه بر مفاهيم و الگوريتم ها، ركن ديگر كاربرد الگوريتم ها در حل مسايل است. اگر كودكان ديرآموز در همان كلاسهاس اول و دوم آموزش مناسب ببينند و درگير فعاليتهايي شوند كه به طور نظامدار جذب سيستم ادراكي آنها شود و مهارت كلامي آنها را رشد دهد، هم نمرات كلاسي و هم رشد هوشي آنها پيشرفت مي كند و به حد دانش آموزان عادي مي رسد.

در زیر نمونه ای از خلاصه نویسی ریاضی برای فصل حد و پیوستگی و اصول حد گیری به کمک نمودار درختی رسم شده. پس از معرفی توابع چند متغیره و بررسی مفاهیم حد و پیوستگی آنها نوبت به معرفی دستة دیگری از توابع می رسد. پیکر این جانباز سرافراز ساعت 9 صبح از منزل آن مرحوم واقع درامامشهر، بلوار امام حسین(ع)، به سمت مسجد حظیره پس از اقامه نماز به سمت گلزار شهدای خلدبرین برای خاکسپاری انتقال مییابد. ۳- به توضیحات دبیر یا مدرس ریاضی باید کاملا دقت کنید، زیرا چکیده ی چند سال تجربه و انتقال مطلب به همراه منطق ریاضیاتی درس را تواماً ارائه می کند. 5- نوشتن یک عبارت جمع برای این شکل ها ضروری نیست پیدا کردن پاسخ مسئله به روش های مطرح شده کفایت می کند. سه عامل کشفشدة دیگر در تحلیل عامل عبارت است از: پشتیبانی والدین، سرگشتگی و بیبرنامگی و برنامه برای زندگی و ادامهتحصیل.

3- نوشتن عبارت تفریق برای این مسئله فعلاً ضروری نیست تنهابیان پاسخ مسئله کافی است . اگر هم سوال یا نظری دباره اینکه چطور ریاضی را یاد بگیریم داشتید، می تونید تو قسمت نظرات با ما در میون بذارید تا مشاورین ما تو کوتاه ترین فرصت پاسخ شما رو بدهند. بجز فصل ۳ که تقریباً هیچ ارتباطی با بقیهی فصلها نداره، چهار فصل دیگه کاملاً به هم وابسته هستن و باید به ترتیب خونده بشن. و صدها کتاب ارزشمند دیگر که در این بخش مجال معرفی آنها نمیباشد. رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در مرحله کشوری، هیئت داوران با همکاری دبیرخانههای دروس مربوطه نسبت به ارزیابی، انتخاب و معرفی سوالات برتر استانی جهت تقدیر و اهدای جایزه و بهرهگیری سایر معلمان در طراحی سوال مناسب و برتر اقدام میکند، افزود: مرحله کشوری با حضور کارشناسان گروههای آموزشی به ویژه در بخش سنجش و ارزشیابی و طراحان سوالات برتر با برگزاری کارگاه آموزشی در حضور تمام شرکت کنندگان برگزار میشود. و خود ارزشیابی را در دانش آموز تقویت نماید. در انجام فعالیت کتاب دانش آموزان پایه سعی کنند متنی را خودشان بخوانند و آن چه که درک کردند را برای شما بیان کنند سپس بدان بپردازند .

سپس در کنار عدد 3، پنج بگذارید تا عدد 35 ایجاد شود. اسم و فاميل خود را ميداند و ميتواند تا 10 بشمارد. اما درس ریاضی در تکرار و استمرار است شما اگر در طول هفته زیر 150 عدد تمرین و تست برای این درس حل کنید انتظار بالایی از این درس نباید داشته باشید برای همین تمرین و تکرار را از یاد نبرید . دانشجویان رشته آموش ابتدایی در طول این ۴ سال ۱۵۰ واحد درسی را باید بگذرانند که ۷۰ واحد آن تخصصی و مربوط به زیست شناسی و ۱۱۸ واحد نیز برای تمرین مهارت های معلمی می باشد. از دانش آموزان بخواهید متن هر سوال را بخوانند و به کلام خود آن را خلاصه وبیان کنند سپس با رسم شکل به حل مسئله بپردازند وپاسخ را به دست آورند و با کمک محور اعداد درستی یا نادرستی جواب خود را بررسی کنند هم چنین آن ها می توانند اگر عدد پاسخ را به دست آورند وبا رسم شکل درستی کار خود را بررسی نمایند .

كودكان ديرآموز و خانواده هاي آنان بيشتر از سايرين درگير مشكلات جسمي خاص نيستند.علي رغم مشابهتهاي فوق ، به نظر مي رسد كه تفاوتهايي هم وجود داشته باشند. بنابراين معلمان اين دانش آموزان بايد آموزش مناسب و دوره هاي مربوط را بگذرانند و داراي شناخت كافي از كودكان و نحوه ارتباط با خانواده هاي آنان باشند. از سوي ديگر به نظر مي رسد كه در آموزش و پرورش شناخت كافي از كودكان ديرآموز وجود ندارد و پي گيريهاي لازم در مورد ديرآموزان صورت نمي گيرد. ٢- فرصت شناخت و اصلاح اشتباهات را به دانش آموز می دهد. مثلاً در مورد فوق شناخت اعمال جمع و تفریق و شناخت کامل سکه های رایج کاملا ضروری است. در مدارس خصوصی یا افرادی که بهصورت جدا اقدام به انتخاب معلم خصوصی ریاضی میکنند؛ کابوس یادگیری ریاضی برطرف می شود. ۶- شادی انگیز است ،چراکه تهیه پوشه کار نیازمند فعالیت ذهنی و بدنی است .همین اقدام ،زمینه ی شادی ،نشاط و سرزنده بودن دانش آموزان را فراهم می گرداند . ٧- به معلم امکان می دهد تا با مرور پوشه کار دانش آموز ، قابلیت های وی را به درستی شناسایی برای آموزش وی، برنامه ریزی نموده و با اطمینان بیش تر و بر اساس دلایل مستند در مورد او قضاوت کند.

متاسفانه در این زمان چنانچه دانش آموز پیشرفت تحصیلی نداشته باشد ممکن است معلم با نمره کمک کردن به دانش آموز او را قبول کند و این بزرگترین معضلی است که ممکن است اتفاق بیفتد. ✅ حالت اول زمانی است که دبیر دانش آموز دبیری مجرب و با سواد میباشد و دلیل افت تحصیلی فرزند شما به روش دبیر امسال مربوط نمی شود و به پایه های قبل برمیگردد در این زمان چنانچه از دبیر مدرسه استفاده شود برای گرفتن نتیجه بسیار کارایی خواهد داشت. با همین روش می توانید کاردستی های بسیار زیبای دیگری هم درست کنید. که بهترین راهش این است از بچهها بخواهیم در گروه های کوچک و با هم کار کنند ولی با استراتژیهای متفاوت. وقتی که کودک برای اولین بار از محیط خانواده به دبستان سپرده میشود محیط دبستان را بسیار متفاوت از محیط خانه میبیند به خصوص کودکانی که پیش از این به پیشدبستانی نرفته و دوره آمادگی را ندیدهاند. وقتی بهعنوان اولیا یا حتی معلم، تدریس را به جای یک کتاب درسی یا در یک محیط کلاسی به این شکل آموزش دهید، بچهها راحتتر میتوانند مفاهیم ریاضی درک کنند. شما باید سوالات ریاضی با سطوح و تنوع مختلف را حل کنید. مورد بعدی که خیلی تو موفقیت شما تو درس ریاضی تاثیرگذاره اینه که شما باید موقع خوندن این درس و حل کردن تمرین ها ، اون رو برای خودتون توضیح بدین .

عدم یادگیری این درس نیز باعث میشود تا در آینده و برای یادگیری سایر دروس، مشکلات زیادی برای دانشجویان به وجود بیاید. یک معلم خوب و کارآزموده با توجه به سطح آموزشی دانش آموز تمرین هایی را برای ایشان طراحی میکند که باعث پیشرفت دانش آموز بشوند. • انتخاب، پیاده سازی و نگهداری نرم افزارهای پایه ای(سیستم های عامل) با توجه به پیکربندی سیستم. برای دانش آموزان مسائل کلامی مربوط به تمرین را بیان کرده و از آن ها بخواهید با استفاده از اشیاء ملموس آن را مدل سازی کرده و تمرین را به دست آورند . اگر این مرحله را بهخوبی پیاده سازی کنید دقیقاً یاد میگیرید که چگونه ریاضی کنکور را بخوانید. اين والدين فهاليتهاي هوشي و شناختي قبل از ورود به مدرسه را براي كودكان خود مهم تلقي نمي كنند. روزهای اول ورود به دبستان از لحاظ روانی اهمیت فوقالعادهای دارد. توصيههايي براي آماده سازي کودکان براي ورود به کلاس اوّل ،شايد بتواند چراغ راه پرفراز و نشيب تان باشد. در مدرسانه نگرش دانش آموز به ریاضی و یادگیری آن متحول می شود و به جای فرار از ریاضیات دانش آموز با عشق در کلاس حاضر شده و از آموزش لذت می برد. آنها حاضر به پذيرفتن اين واقعيت نيستند كه كودك آنها ديرآموز است و تلاش مي كنند كه بر مشكلات فرزند خود سرپوش بگذارند.

آنها به نتايج و نمرات فرزندان خود در مدرسه علاقه دارند اما شيوه كمك آنها به كودكانشان واقعاً كارآمد نيست. یکی از راه های اصول یادگیری، اصل یادگیــــری فعال است که، شامل بصیرتها و تصورات و افکار است که متوالیاً در یادگیری نقش دارند. دانشنامه دکترا یا فوق لیسانس یا لیسانس در یکی از رشته های برق، آبشناسی، آبیاری کشاورزی، زمین شناسی، شیمی، فیزیک، هیدرولیک، مکانیک، هیدروژئولوژی، ساختمان، معدن، ریاضی، ریاضی (کامپیوتر)، راه های یادگیری سریع ریاضی آمار، محیط زیست. در تمام دنیا ریاضی یکی از دروس مفهومی است که در همه پایه های تحصیلی یکی از اصلی ترین منابع درسی محسوب می شود. بايد اين نگرش در جامعه آموزشي و خانواده ايجاد شود كه ديرآموزان متعلق به جامعه عادي هستند و استثنايي تلقي نمي شوند. از آنجايي كه تقريباً 13% دانش آموزان مدارس عادي ديرآموز هستند، رسيدن به اهداف فوق نيازمند آن است كه يك دوره آموزشي براي معلمان دوره ابتدايي در نظر گرفته شود و يك كميته تخصصي بر عملكرد مدارس نظارت داشته باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 67
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 834
  • بازدید ماه : 834
  • بازدید سال : 45,069
  • بازدید کلی : 84,790