loading...
سایت خبری
نویسنده سایت خبری بازدید : 5060 جمعه 14 مهر 1402 نظرات (0)

این شهر زیبا شاید هزاران مکان دیدنی مختلف داشته باشد اما در این مقاله ما سعی میکنیم تعداد محدودی از مکانهای دیدنی رامسر را به شما معرفی کنیم تا بتوانید برای سفر بعدی خود برنامهریزی دقیقتری داشته باشید. رامسر در شهر مازندران به عنوان یکی از شهرهای توریستی و پرگردشگر شناخته شده و جاهای دیدنی رامسر مسافران زیادی را جذب خود می کند. شاید مهمترین نکته در مورد منطقه این باشد که شما با خیال راحت می توانید خانواده خود را برای دیدن آبشار و لذت بردن از طبیعت کوهستان با خود همراه کنید و وقتی نسیم خنک آن دست نوازش روی صورت های شاد کودکانتان می کشد در اوج امنیت از خوردن چای زغالی در محیط امن رستوران هایی که مشرف به آبشار است لذت ببرید. پیشنهاد ما این است که حتما مقداری مواد خوراکی همراه خودتان ببرید تا در طبیعت بی نظیر جواهرده در کنار دوستانتان میل کنید و لحظات خوبی را داشته باشید. به شما پیشنهاد میکنیم که با مراجعه به سایت شرکت عمده فروش خدمات گردشگری علاءالدین تراول، به صورت آنلاین در تورهای طبیعت گردی ما همچون تور بجنورد جنگل گلستان ثبت نام کرده و ضمن آشنا شدن با دیدنی های گرگان، تجربهی سفری خارقالعاده را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. از سایر امکانات فراهم شده در این جنگل میتوان به دکه ها، کافه رستوران ها و بوفه های فروش مواد غذایی، سرویس های بهداشتی متعدد، نمازخانه، هتل های مجهز، سوئیت و ویلاهای مدرن، پارک های بازی کودکان، تجهیزات ورزشی، شهربازی و سایت ورزشی اشاره کرد. در کنار ساحل بازارچهی کوچکی وجود دارد که در آن محصولات مختلفی شامل انواع ترشیجات، مربا، وسایل حصیری، صنایع دستی، لباسهای رنگارنگ، بلال، آش، فالوده و لبو به فروش میرسند. در جشنهای مختلفی همچون عروسیها و…

بررسی سازگاری وخصوصیات کمی درخت سکویا در ایستگاه تحقیقات چمستان نور ... در خصوص پوشش گیاهی، بخش قابل توجهی از این جنگل، مانند جنگلهای هیرکانی است؛ همچنین یکی از بهترین مناطق برای رشد ارس خواهد بود. در این منطقه چشمههای بسیاری وجود دارند که سرسبزی این منطقه گویای این مطلب است؛ چشمههای زیبایی همچون آبگرم زیارت، سوته، نخود چشمه اماموردی و… آبشارهای دو قلو، آبشارهای دره تل انبار، آبشار خال دره، چشمه آبگرم و امامزاده از جمله دیدنیهای این روستا هستند. از آنجاکه ایران یک کشور غنی از فرهنگ و آداب و رسوم جذاب است هر شهر یا روستا از سوغات و صنایع دستی مخصوصی برخوردار می باشد که جواهرده نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از این ویژگی ها وجود نگینی درخشان به نام متل قو یا سلمان شهر است. کوههای این نواحی حفاظت شدهاند که عبارتند از لنده کوه، چلستان، دوکالی و… حدودا ۶۰۷ گیاه در این نواحی یافت شدهاند. در این منطقه حیواناتی نظیر خرس قهوهای و پلنگ مشاهده شدهاند. اگر در زمان مناسب به این منطقه سفر کنید، خود را در میان گلهایی خواهید یافت که در دامنه قله دماوند گسترده شدهاند. که برای ورزش کوهنوردی مناسب هستند. 4. بازیهای الکترونیکی: بخشی از شهربازیها دارای بازیهای الکترونیکی متنوعی هستند که میتوانید در آنها به بازیهای ویدئویی، بازیهای رایانهای و سایر بازیهای الکترونیکی بپردازید. پس از پایان این سفرها و گردش های جنگلی متوجه خواهید شد که زیبایی های ناهارخوران را باید با روحی لطیف احساس کرد. بنابراین برای رسیدن به این تفرجگاه زیبا و زیبا باید وارد استان پهناور و سرسبز مازندران شد و به پایتخت ساحلی ایران شهر نور رفت و در 2.5 کیلومتری چمستان این پارک را دید و آن را گشت. با فرا رسیدن فصل شکوفایی، طراوت و سرزندگی یعنی بهار، این جنگل جلوه های زیبایی از خودش را به نمایش میگذارد. برای رسیدن به گردنه حیران باید از یکی از زیباترین جادههای دنیا عبور کنید.

اگر به غارنوردی علاقهمند باشید، میتوانید این لذت را در یکی از بهترین جاهای دیدنی رامسر، یعنی غار گرگر لوکا تجربه کنید. منبع عکس: خبرگزاری ایرناجهت اقامت در جنگل ناهارخوران میتوانید بساط کمپ را برپا کنید و با چادر زدن در دل این جنگل سرسبز، سفری استثنایی را تجربه کنید. ۴. اقامت در کردکوی: در صورت عدم وجود مکان مناسبی برای استراحت، میتوانید شبها جهت استراحت، سوئیتی اجاره کنید و شب را در کردکوی اقامت داشته باشید. آیا امکان اقامت در جنگل ناهارخوران وجود دارد؟ برای رفتن به جنگل جهان نما بهدلیل وجود جاده خاکی و امکان بارش باران و گِلولای زیاد در این منطقه، میبایست از ماشینهای شاسی بلند استفاده کرد. این جنگل که در 4 کیلومتری جنوب شهر گرگان قرار دارد یکی از معروفترین جاذبه های گردشگری استان گلستان است و به این علت ناهارخوران نامیده میشود که در گذشته محل توقف و ناهار خوردن زائرانی بوده که از این مکان عبور میکردند. جنگل ناهارخوران در نزدیکی گرگان و در فاصله هشت کیلومتری آن قرار دارد و از تفرجگاههای محبوب این شهر به شمار میرود. شهربازی ناهارخوران و سایت ورزشی ای که روبروی شهربازی واقع شده از جاذبه های تفریحی اصلی جنگل ناهارخوران هستند. این میل، برجی هفت متری دارد که بر فراز آن آتشدانی سنگی به چشم میخورد.ساختمان میل از پنج بخش اصلی تشکیل میشد: پایه یا سکو، ساقه، سرپوش، راس و پلکان. جنگل ناهارخوران یا پارک جنگلی ناهارخوران یکی از جاذبه های دیدنی استان گلستان و از مناطق تفریحی گرگان است. پیادهروی، کوهنوردی و صعود به ارتفاعات ناهارخوران از جمله تفریحاتی است که در این جنگل میتوان به آن پرداخت. باید این نکته را در نظر بگیرید که وقتی به روستا رسیدید باید ماشین خود را پارک کرده و همراه با نیسان و مینیبوسهایی که وجود دارند از سنگچال به روستای فیلبند بروید، فقط کافی است تا مبلغی را بابت کرایه پرداخت کنید.

تابستان های این جنگل بسیار خنک و دلپذیر است به ویژه وقتی از مسیر ناهارخوران به سمت منطقه ییلاقی زیارت حرکت کنید به وضوح میتوانید هوای خنک و سرد این منطقه را نسبت به گرمای سوزان تابستان لمس کنید. تابستان ها میتوانید به دور از هیاهو و شلوغی، ترافیک و هوای آلوده و گرم شهری ساعاتی دلپذیر را در این جنگل سرسبز در زیر سایه خنک درختان و در کنار رودخانه جاری سپری کنید. ناهارخوران از جمله جنگلهای هیرکانی شمال کشور است که قدمت آن به ۴۰ میلیون سال میرسد.جنگل ناهارخوران گردشگاهی بینظیر برای لذت بردن از هوای مطبوع و دلپذیر و گشتوگذار در لابهلای درختان بلندقامت آن است. برخلاف دیگر آبشارهای دیدنی که در استان گلستان وجود دارد، آبشار لوه یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی است که در این استان واقع است، علاوه بر زیبایی اولویت این آبشار به نسبت دیگر آبشارهای این استان دسترسی راحت به آن است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا کمتر از سه خانوار بودهاست. اطراف روستای فیلبند خشک و بیابانی است و رودخانهای وجود ندارد، اما چشمههای آب معدنی در اطراف این روستا وجود دارند. همان طور که گفتیم آبشار دودوزن درون حوضچهای کوچک میریزد و در امتداد آن رودخانهای جاری است. رفتن به استخر و دریا از یک سو و رهسپار شدن به مناطق جنگلی از سوی دیگر راهی برای گریز از گرمازدگی و لذت هر چه بیشتر از فصل تابستان است.

اگر همین پل های قوسی شکل با سطح صاف که توپر بوده اند د ر نظر گرفته شود باید گفت که پل ورسک از نظر ظاهری نمونه تو خالی شده این پل هاست. این پل در مدتزمان دو سال ساخته شد و کار ساخت آن از آبان سال ۱۳۱۳ تا اردیبهشت ۱۳۱۵ به طول انجامید و سرانجام در سال ۱۳۵۶ به ثبت ملی میرسید. این آبشار در فاصله کمی از ده ایج قرار گرفته است. فاصله آبشار تا شهرستان گالیکش حدود 20 کیلومتر و فاصله این شهرستان تا شهر گرگان حدود 108 کیلومتر میباشد. در فرهنگ آبادیهای ایران درمورد چمستان چنین آمده است: چمستان دهی از دهستان ناتلرستاق بخش نور شهرستان آمل میباشد. میباشد و سایت ورزشی ناهار خوران هم دارای تجهیزات و امکانات ورزشی متعدد و همچنین محوطه های مخصوص ورزشهای گروهی از جمله والیبال، فوتبال، بدمینتون، پینگ پونگ و… همچنین بهدلیل نامساعد بودن شرایط آبوهوایی در پاییز و زمستان بهتر است تا در این بازه زمانی از سفر به جنگل جهان نما اجتناب ورزید. آب و هوای این منطقه معتدل و مرطوب بوده و این شرایط نسبت به بافت طبیعی شهر کاملا طبیعی است. این امر بر پوشش گیاهی و جانوری این جنگل نیز تأثیرگذار بوده است.در حال حاضر در برخی نقاط جنگل ناهارخوران جانورانی چون گراز، شغال، خفاش، موش، راسو، سنجاب، عقاب، شاهین، قمری، دارکوب، جغد، دم جنبانک، صعوه، سهره، چرخ ریسک، گنجشک، کلاغ، سار و مارمولک جنگلی در آن دیده میشود.پوشش گیاهی جنگل ناهارخوران متراکم است و از نوع معتدل و جنگلهای خزری به شمار میرود که به جغرافیای گیاهی هیرکانی تعلق دارد. این آبشار در منطقه جنگلی کنار جاده کوهستانی سیاهکل به دیلمان پس از شهر سیاهکل قرار دارد و فاصله آن تا شهر سیاهکل حدود ۲۵ کیلومتر است. قلعه کوتولشاه در جنگلهای سیاهکل قرار دارد و گفته میشود که از آن، راههای زیرزمینی هم به نواحی اطراف وجود داشته است.

در آن زمان از این قلعه برای محافظت از مردم در مقابل دشمنان استفاده میشد. من و همسرم چون تجربه چنین مسیرهایی رو زیاد داریم و مدام در حال پیاده روی و رفتن به مکان های این چنینی هستیم مسافت برامون بهتر و راحت تر طی میشد تا جاییکه به کمک همسفرهامون میرفتیم و به حمل وسایلشون کمک میکردیم و همینطور هم کمک به بالا رفتن خودشون. میتوانید از رانندگی، دوچرخهسواری، آهسته دویدن، خوردن تنقلات خوشمزه و استنشاق هوای تازه در جنگل لذت ببرید و در نهایت در کنار این ساحل بینظیر آرامش مضاعفی را تجربه کنید. مخصوصا اگر شما از افراد دوستدار و عاشق طبیعت باشید و تمایل داشته باشید که کمپ زنی و شب مانی در اعماق جنگل را تجربه کنید و یک شب به یاد ماندنی را در میان انبوه درختان سربه فلک کشیده داشته باشید و صبح رویایی تان را در هوایی مه آلود و دلچسب با چای دودی و املت آتشی در کلبه های جنگلی ناهارخوران سپری کنید. هوای جاده اسالم به خلخال در زمستان سرد است و برف گاهی سنگین؛ پس این فصل را با احتیاط و هماهنگیهای لازم انتخاب کنید. اگر وقت کافی داشته باشید میتوانید هماهنگی های لازم را با گروههای متعدد فعال کوهنوردی و جنگل نوردی برای آخر هفته خودتان انجام دهید. چند هتل و رستوران، منطقه ای که به پارادایز معروف است و چندین کافی شاپ ها و کافه رستوران را در خود دارد و نمایشگاه های صنایع گردشگری و بازارچه های خیریه که بصورت فصلی و دوره ای در این مکان برگزار میشوند، دیگر مکانهای تفریحی ناهارخوران هستند. طبیعت زیبای رامسر دل هر مسافری را می رباید و تمیزی و نظافت بالای این شهر در میان شهرهای شمالی شهره و معروف است. اما امروزه جنگل ناهار خوران گرگان به صورت یک پارک جنگلی در جنوب شهر گرگان و در فاصله 8 کیلومتری از مرکز این شهر قرار دارد.همچنین در دانشنامه گلستان آمده است که جنگل ناهار خوران با مساحت تقریبی 300 هکتار،منطقه ای است که بیشتر شامل جنگل های حاشیه جاده است و مساحت پارک جنگلی ناهارخوران به حدود 168 هکتار می رسد.

منبع عکس: پایگاه جامع امامزادگان، عکاس نامشخصامامزاده هزار منزل از اماکن مذهبی در شهرستان کردکوی و نزدیکی روستای درازنو است که در دل طبیعت بکر این منطقه قرار دارد. منبع عکس: سایت گرگان تماشا، عکاس نامشخصبهدلیل ارتفاع بالای این روستا علاقهمندان به ورزش مفرح پاراگلایدر نیز از طرفداران این منطقه هستند. این روستا در هفت کیلومتری ناهارخوران قرار دارد. در واقع این شهر از زمان حکومت صفویان مورد توجه قرار گرفت و حتی در بسیاری از نوشته و کتاب های تاریخی و گردشگری از آن با عنوان شهر سبز نام برده اند. مردم روستای جهان نما به زبان کتولی و مازندرانی سخن میگویند و عده کمی از محلیها به زبان فارسی صحبت میکنند. طبق آنچه قدما میگویند و در اسناد تاریخی که با افسانه و اساطیر گره خورده است آمده، این قلعهها محل زندگی دیوها بودهاند. از جملهی این ویژگیها میتوان نزدیک و در دسترس بودن آبشار لوه، زیباییهای منحصر بفرد آن و محل قرار گرفتن آن که نزدیک به پارک ملی گلستان است را نام برد. بنابراین مقدس بودن این محل باعث شده تا به یکی از بناهای تاریخی و دیدنی تبدیل شود و افراد زیادی برای بازدید از آن به این منطقه بروند. همچنین در ورودی جنگل النگدره جاده چوبی طویلی به نام جاده سلامت از میان انبوهی از درختان، مسیر خود را به اعماق جنگل پیدا کرده است که به منظور تسهیل پیاده روی ساخته شده و با عبور از روی آن لذت بهره بردن از طبیعت دو چندان میشود.

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: مرتضی برجسته)دهكده ییلاقی جهاننما در مرکز منطقه حفاظتشده قرار دارد و روستاییهای منطقه از اواسط بهار تا اوایل پاییز برای چرای گوسفندان و برپایی كندوهای عسل به آنجا میروند و در كلبههای چوبی خود سکنی میگزینند. ۲. خانه محلی: در این نواحی کلبههای چوبی سنتی زیبایی به چشم میخورند که اگر با امکانات رفاهی اندک آنها مشکلی ندارید گزینه خوبی برای اقامت محسوب میشوند. کمپ در جنگل، اقامت در هتل ناهارخوران یا اقامت در خانهها و سوییتهای اجارهای از گزینههای اقامتی جنگل ناهارخوران محسوب میشوند. همین باعث شده که رامسر به یک شهر چهار فصل تبدیل بشود، بسته به این سرمایی هستید و یا گرمایی می توانید در یکی از فصل های سال به رامسر سفر کنید. در مسیر جنگل ناهارخوران جنگل النگدره قرار دارد و اگر قصد دارید از جنگل ناهارخوران دیدن کنید سری هم به جنگل النگدره بزنید چون بازدید از آن قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد. زمانی که شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان عارف نامی ورد زبان اساتید عرفان شد اردبیل شهرت ویژه یافت و سال ها بعد وقتی یکی از نوادگان وی در کسوت پادشاهی صفوی حکومت شیعی یکدست در اردبیل بنیان گذارد، نام این شهر و این استان را یکسره جاویدان ساخت.

این شهر فاصله کمی با شهر تاریخی گرگان دارد که حدود سه کیلومتر از هم فاصله دارند. گنبد کاووس، یکی از شهرهای استان گلستان است. این منطقه دارای رودخانههای مسحورکنندهای همچون رودخانه سفیدرود و رودخانه مغزی است که بعضا جزء رودهای اصلی هستند و به روستاها و شهرهای مختلف سرازیر میشوند. گردشگرانی که قصد اجاره ویلا استخردار در کلاردشت را دارند در نظر داشته باشند اکثر ویلاهای استخردار کلاردشت در شهر حسن کیف هستند و تعداد محدودی از آن ها در روستاها و مناطق دیگر منطقه واقع شده اند و بطور کلی، تعداد ویلاهای استخردار در کلاردشت محدودتر از سایر اقامتگاه ها بوده و پیشنهاد می شود از یک هفته قبل از تاریخ سفر، نسبت به رزرو اقامتگاه مورد نظر اقدام کنید. منبع عکس: خبرگزاری مهر (عکاس: هوا احمدی)بعد از جنگلگردی و تفریح در ناهارخوران پیشنهاد میدهیم از پارک جنگلی النگدره که در جاده ناهارخوران قرار دارد دیدن کنید. در کنار تمام این زیباییها رودخانه پر از آب جریان دارد که قدرت خود را از ارتفاعات سیالان گرفته است. ناهارخوران با داشتن هوای مطبوع و خنک بهویژه در فصل تابستان مسافران بسیاری را به سوی خود جذب میکند.جنگل ناهارخوران در ارتفاع ۴۰۰ تا ۴۵۰ متر از سطح دریا واقع است و ۳۰۰ هکتار وسعت دارد. روستای ماسوله در ارتفاع تقریبی ۱۰۰۰ متر از سطح دریا قرار دارد. روستای زیارت در ارتفاع 1.563 متری از سطح دریا قرار داشته و اصلی ترین دلیل خنک بودن هوای منطقه ارتفاع زیاد و ییلاقی بودن آن می باشد. منطقه گردشگری و سیاحتی زیارت به دلیل واقع شدن در ارتفاعات دارای آب و هوای مطبوع و کوهستانی است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 67
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 827
  • بازدید ماه : 827
  • بازدید سال : 45,062
  • بازدید کلی : 84,783