loading...
سایت خبری
نویسنده سایت خبری بازدید : 463 دوشنبه 16 مرداد 1402 نظرات (0)


ایمپلنت دندان یکی از بهترین راه ها برای بهبود و اصلاح لبخند است. در این روش، نقص دندان مصنوعی با روکش دندان (روکش نازک) ساخته شده از یک ماده کامپوزیت پوشانده می شود.

یکی از خدمات اصلی ما در کلینیک دندانپزشکی ایده آل، باندینگ و باندینگ ترمیم دندان و کامپوزیت ونیر دندان با مواد کامپوزیت می باشد. کامپوزیت ها در دندانپزشکی علاوه بر زیبایی، کاربردهای دیگری نیز دارند و در این مبحث علاوه بر توضیح اینکه کامپوزیت های دندانی چیست، انواع، کاربردها و فازهای کامپوزیت را توضیح خواهیم داد.

کاشت دندان چیست؟

کامپوزیت یا (کامپوزیت ونیر) ماده ای است که در درمان دندانپزشکی کاربرد فراوانی دارد و تک تک بر روی دندان ها قرار می گیرد و متخصص زیبایی سعی در رفع مشکلات هر دندان مانند پرکردن دندان پوسیده و پرکردن فضا با دندان خود دارد. مهارت ها. . ساخت دندان های یکنواخت تنظیم اندازه دندان ها و ... برای کامپوزیت.

این ماده در واقع مخلوطی از ذرات مختلف مانند شیشه، کوارتز و رزین اکریلیک است. مواد کامپوزیت معمولاً شکل و قوام خمیری دارند و در ظروف سرنگ مانند که رنگ تیره دارند موجود است. این مواد در طول فرآیند پخت در معرض نور قرار می گیرند و قرار گرفتن در معرض نور باعث سفت شدن خمیر کامپوزیت می شود.

کاربرد دندان چیست؟

ایمپلنت دندان کاربردهای زیادی دارد این مواد به قدری مفید و موثر هستند که حتی می توان از آنها برای اتصال بریس به دندان در ارتودنسی استفاده کرد کاربردهای دیگر عبارتند از:

بزرگترین و مهم ترین کاربرد پر کردن دندان پس از کشیدن عصب، ترمیم دندان های آسیب دیده و ترمیم عیوب دندان است.

کامپوزیت همچنین برای اصلاح فاصله بین دندان ها یا ترمیم دندان های شکسته و رفع ناهمواری دندان ها استفاده می شود.

از آنجایی که کامپوزیت هم رنگ دندان است و زیبایی آن بسیار شبیه به دندان های خودمان است، اگر دندان های طرح لبخند شکسته و آسیب ببینند، آن ها را ترمیم کرده و با مواد کامپوزیت دندان پر می کنیم.

از کامپوزیت برای روشن کردن دندان های زرد و زیبایی لبخند نیز استفاده می شود، به همین دلیل به آن روکش معمولی می گویند.

البته مواد زیادی برای پر کردن دندان وجود دارد: آمالگام، طلا و غیره. اما اگر دندان ها در قسمت جلویی (جلو دهان) آسیب دیده اند، بهتر است برای زیبایی فقط از کامپوزیت استفاده شود.

کامپوزیت ونیرهای دندانی چیست؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، از کامپوزیت ها برای زیباسازی طرح لبخند و اصلاح برخی از عیوب ظاهری دندان ها یا حتی بازسازی و بازسازی کل دندان استفاده می شود. کامپوزیت های این نقش را ونیر کامپوزیت یا باندینگ کامپوزیت دندان می نامند.

اصطلاح روکش دندان یا (ونیر) در اینجا به پوسته یا لایه های بسیار نازکی اطلاق می شود که سطح دندان را می پوشانند. ما دو نوع برگ دندان داریم که احتمالاً درباره یکی از آنها زیاد شنیده اید:

لمینت دندان، محبوب ترین نوع روکش، از سرامیک ساخته می شود.

نوع دیگر کامپوزیت ونیر است که در این مقاله در مورد آن خواهید خواند.

در این بخش، درک کنید که ونیرهای کامپوزیت دندان، اتصال لایه‌های نازک کامپوزیت به سطح دندان برای تقویت یا ترمیم دندان است.

کاربردهای روکش کامپوزیت

به طور کلی، یک ترکیب از نوع پوسته برای سه هدف زیر استفاده می شود:

ایجاد تغییرات کلی در دندان ها و ظاهر زیبایی

تغییر رابطه و ترمیم دندان

سفید کردن دندان ها

توجه داشته باشید:

اگرچه روکش‌های سرامیکی اغلب برای بهبود بیان و طراحی لبخند استفاده می‌شوند، انواع کامپوزیت به راحتی می‌توانند برای همین منظور مورد استفاده قرار گیرند.

بسته به رنگ پوست و سایر ویژگی های صورت خود می توانید بهترین مواد دندانپزشکی را با رنگ مناسب برای زیبایی لبخند خود انتخاب کنید.

تفاوت بین کامپوزیت دندان و لمینت

مدت زمان: لمینت دندان روشی برای زیباسازی طرح لبخند است، اما آماده سازی و نصب آن بر روی دندان به چندین مرحله مهم و حساس نیاز دارد و به همین دلیل است که این فرآیند نسبت به کامپوزیت بیشتر طول می کشد.

تعویض دندان: برای ترمیم دندان با کامپوزیت، بر خلاف سیمان، دندان ها تیز نیستند و حجم آن کم نیست، اما به راحتی به سطوح دندان متصل می شوند. به عبارت دیگر، این روش ترمیم سریع و بدون درد است.

مقاومت: از نظر مقاومت، لمینت ها از نظر مقاومت بهتر از کامپوزیت ها هستند و لمینت ها در طول زمان رنگ پذیری و تغییر رنگ کمتری از خود نشان می دهند.

نکته:

قبل از انجام این کار، از دندانپزشک خود بپرسید که آیا تجربه کافی دارد یا خیر. اگر در مورد مهارت های فنی او مطمئن نباشید، نتایج مورد انتظار را نخواهید دید.

ادامه پست: https://drsheidaclinic.com/dental-composite/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 44
  • بازدید امروز : 93
  • باردید دیروز : 216
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,026
  • بازدید ماه : 539
  • بازدید سال : 27,964
  • بازدید کلی : 67,685