loading...
سایت خبری
نویسنده سایت خبری بازدید : 251 یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون 2023

حفاظت و سازماندهی اسناد و عکس ها همیشه مشکل بوده است. با توسعه فناوری و در دسترس بودن دستگاه‌های اسکنر، کاربران به راحتی می‌توانند اسناد لازم را به صورت دیجیتالی بر روی رایانه خود ذخیره کنند و از مرتب‌سازی و بایگانی مداوم خلاص شوند. اما با ظهور برنامه های اسکن تلفن همراه، کاربران هنگام تصمیم گیری برای تهیه نسخه دیجیتالی این اسناد و عکس ها و انتخاب بهترین گزینه دچار سردرگمی می شوند.

در این مقاله سعی کردیم بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل اندروید و آیفون و همچنین بهترین اپلیکیشن اسکن عکس با گوشی را ارائه دهیم و با اسکنرهای تخت و اسکنر اسناد مقایسه کنیم و به سوال سعی شده اسکن تصاویر روی کاغذ و اسناد مسطح را اسکنر می کند و آیا اسناد بهتر هستند یا از برنامه های اسکن موبایل استفاده می کنند؟ پس تا آخر با ما باشید



بهترین اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون

نرم افزار اسکنر موبایل این روزها توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. زیرا می توانند به راحتی و به سرعت از اسناد خود کپی دیجیتالی با فرمت دلخواه ایجاد کرده و در کامپیوتر ذخیره کنند. تنوع این برنامه ها بسیار زیاد است. اکثر آنها باید خریداری شوند و برخی از آنها کیفیت لازم را ندارند. برای دانلود بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل در این مقاله، توصیه می کنیم اگر گوشی یا تبلت اپل دارید به اپ استور و اگر گوشی یا تبلت اندرویدی دارید به پلی استور بروید. در زیر 10 نمونه از بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل اندروید و آیفون در سال 2023 را ارائه کرده ایم.

اسکنر موبایل CamScanner

یکی از بهترین برنامه های اسکنر موبایل موجود برای سیستم عامل های موبایل CamScanner است. این برنامه به شما امکان می دهد رسیدها، یادداشت ها، کارت های ویزیت و سایر اسناد، از جمله بحث های تخته سفید را اسکن کنید. CamScanner از OCR برای استخراج متن از اسکن ها استفاده می کند. این برنامه همچنین دارای ویژگی‌های برش هوشمند و بهبود خودکار است که به شما امکان می‌دهد متن و تصاویر را برای ظاهری تمیزتر پاک کنید.


اسکنر

از دیگر ویژگی های این برنامه می توان به اشتراک گذاری گزینه ها از طریق ایمیل یا رسانه های اجتماعی به صورت فایل های PDF، Word، JPEG یا TXT اشاره کرد. این ویرایش برای نظرات، حفاظت از رمز عبور، همگام سازی بین پلتفرم و جستجوی متن بهبود یافته است. همچنین مجموعه ای از ابزارهای داخلی مانند مبدل PDF به Word، تبدیل PDF به اکسل، اسکنر کد QR را ارائه می دهد.

اسکنر iScanner

با نرم افزار اسکنر موبایل iScanner می توانید به راحتی هر سندی را به فرمت txt، pdf یا jpg تبدیل کنید. این نرم افزار آسان برای استفاده به عنوان یک دستیار دیجیتال تمام وقت شناخته می شود زیرا کار اداری را ساده می کند. پس از تبدیل به یک فایل PDF، می توانید آن را ویرایش کنید یا یک امضای دیجیتال به سند اضافه کنید تا صحت آن را تأیید کنید. یکی از محبوب ترین جنبه های برنامه اسکنر، توانایی آن در شمارش اشیاء با استفاده از دوربین است. بله، به راحتی می توانید عدد روی جعبه را بشمارید و در وقت شما صرفه جویی می کند.



برنامه اسکنر موبایل iScanner

علاوه بر این، می‌توانید حساب‌های مهم را دیجیتالی کنید و با استفاده از رمز عبور یا احراز هویت چهره، آن‌ها را به‌طور ایمن قفل کنید تا از سوءاستفاده جلوگیری کنید. برنامه اسکنر موبایل iScanner به شما امکان می دهد متن را از تصویر دلخواه خود استخراج کرده و با استفاده از کلیپ بورد آن را کپی کنید. همچنین حل مسائل ریاضی و سایر مسائل با اسکن سوالات و اسکن آنلاین امکان پذیر است.

یکی از ایرادات برنامه اسکنر موبایل آی اسکنر استفاده رایگان محدود آن است که تعداد مشخصی اسکن در شبانه روز را امکان پذیر می کند و برای استفاده نامحدود باید آن را خریداری کنید.

فروشنده اسکنر مایکروسافت آفیس

مایکروسافت آفیس لنز، این برنامه اسکن موبایل شامل مجموعه ای از ویژگی های مفید است که به شما کمک می کند یک کپی دیجیتال از اسناد خود تهیه کنید. قابلیت OCR این برنامه به شما این امکان را می دهد که تصاویر و اسناد اسکن شده خود را جستجو و ویرایش کنید. صورتحساب های کوچک، کارت ویزیت، یادداشت ها و حتی پدهای سفید به راحتی از طریق این سیستم اسکن می شوند.

اسکنر لنز مایکروسافت آفیس

تنظیمات برش، اصلاح و تنظیمات رنگ، میزان تابش نور و قابلیت یادداشت برداری از دیگر ویژگی های لنز مایکروسافت آفیس است. با این برنامه می توانید اسناد و عکس های خود را در One Note و One Drive و در فرمت های مختلف مانند Word، Excel، PowerPoint یا PDF ذخیره کنید. البته بهتر است بدانید که می توان آنها را مستقیماً در گالری نیز ذخیره کرد و در واقع سند اسکن شده را می توان در فرمت های مختلف و در فضاهای مختلف ذخیره کرد.

گاهی اوقات پایین بودن کیفیت اسناد اسکن شده در این برنامه نسبت به سایر برنامه ها و همچنین مشکلات اشتراک گذاری فایل توسط کاربران این برنامه از معایب این برنامه اعلام می شود.



اسکنر موبایل توسط Adobe Scan

برنامه Adobe Scan به عنوان بهترین برنامه برای دستگاه های تلفن همراه برای سیستم عامل اندروید محسوب می شود. سهولت استفاده و کاربر پسند بودن یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این برنامه است کافی است دوربین گوشی خود را به سمت یادداشت ها، فرم ها، رسیدها و هر سندی که می خواهید از آن کپی دیجیتال تهیه کنید، بگیرید و سند شما به طور خودکار شناسایی و جستجو می شود.

Adobe Scan

ویژگی هایی مانند برش، چرخش و تنظیم رنگ ها، مرتب سازی صفحات و ویرایش و جستجو با فناوری OCR به شما کمک می کند تا فایلی با کیفیت بالا ایجاد کنید. برنامه Adobe Scan به شما امکان می دهد فایل خود را با ایمیل و سایت های ابری به اشتراک بگذارید.

این برنامه دارای ویژگی ها و عملکردهای زیادی مانند ادغام فایل ها، تبدیل PDF به Word و PowerPoint، حفاظت از رمز عبور، امضای الکترونیکی روی فایل ها و حدود 20 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری می باشد. اما در صورت خرید نسخه پریمیوم، این امکانات در اختیار شما قرار می گیرد و این مشکل را می توان یکی از بزرگترین ایرادات این اپلیکیشن دانست.

Genius Scanner یک اسکنر موبایل است

برنامه اسکن Genius یکی از بهترین نرم افزارهای اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون است که تشخیص اسناد به صورت خودکار و سریع انجام می شود و همین مشکل باعث شده است تا کاربران به راحتی از آن استفاده کنند. یک ویژگی اسکن انبوه در این برنامه وجود دارد که اگر می خواهید اسناد طولانی با صفحات زیاد را اسکن کنید برای شما بسیار مناسب است.


تحلیل هوش

برش خودکار و دقیق، نمایش تصویر پرسپکتیو هوشمند، بهبود تصویر، اشتراک گذاری ایمیل و شبکه های اجتماعی و سازماندهی اسناد از جمله ویژگی های بسیار مفید این برنامه است. همچنین می توانید اسنادی مانند توانایی حذف سایه ها، اعمال فیلترها، اسکن دسته ای و ایجاد اسناد PDF چند صفحه ای را ویرایش کنید.

از معایب این برنامه می توان به کیفیت پایین اسناد PDF نسبت به سایر اسکنرهای PDF و پرداخت هزینه یکپارچه سازی با سرویس های ابری مانند Dropbox و Google Drive اشاره کرد.

اسکنر موبایل SwiftScan

برای اسکنر اسناد با کد QR داخلی و اسکنر بارکد، SwiftScan یک برنامه اسکنر موبایل عالی است. مانند سایر برنامه‌های فهرست‌شده در اینجا، می‌توانید تقریباً هر چیزی را از اسناد گرفته تا یادداشت‌ها و تخته‌های سفید و کارت‌های ویزیت اسکن کنید. اسکن ها را به صورت JPG یا PDF ذخیره کنید و با استفاده از عملکرد OCR جستجو کنید.


اسکن سریع

SwiftScan به شما امکان می دهد اسناد چند صفحه ای را اسکن کنید، عناصر را ویرایش و حاشیه نویسی کنید، و تصاویر را با رنگ ها و فیلترها بهبود بخشید. می‌توانید به بسیاری از سرویس‌های ابری از جمله iCloud Drive، Dropbox، Google Drive و Box و همچنین Evernote، Slack و Todoist متصل شوید.

نسخه پریمیوم شامل اسکن نامحدود، امضای الکترونیکی، حذف واترمارک، آپلود خودکار، آپلود چند صفحه، OCR و موارد دیگر است.

اسکنر موبایل Scanner Pro

Scanner Pro برای کاربران iOS یک اسکنر اسناد تلفن همراه استثنایی است که به شما امکان می دهد موارد را با استفاده از iPhone یا iPad خود اسکن کنید و سپس ایمیل، تولید، ذخیره یا آپلود تصاویر را در Dropbox، Google Drive، OneNote، iCloud Drive و سایر WebDAV ها انجام دهید. خدمات ذخیره سازی آنلاین پشتیبانی می شود.


اسکنر حرفه ای

این برنامه از پردازش تصویر پیشرفته برای اصلاحات خودکار استفاده می کند. مهر و امضای رنگی با استفاده از OCR بیش از 25 زبان را می پذیرد و به شما امکان چاپ یا فکس اسناد را می دهد.

می‌توانید از همگام‌سازی iCloud برای دسترسی به موارد موجود در دستگاه‌های Apple خود، افزودن محافظت رمز عبور به فایل‌های PDF، ویرایش، ذخیره و لغو ویرایش‌ها در صورت نیاز استفاده کنید و به راحتی فایل‌های اسکن شده را به اشتراک بگذارید. این برنامه دارای آپلود خودکار در سرویس های ذخیره سازی ابری متصل است و استفاده از آن بسیار آسان است.

Scanner Pro خریدهای درون برنامه ای را برای دسترسی به ویژگی های اضافی مانند توانایی حذف واترمارک، انجام جستجوی متن کامل و فعال کردن محافظت از رمز عبور ارائه می دهد.

اسکنر موبایل اسکنر کوچک

Small Scanner را می توان به عنوان یک اسکنر قابل حمل قابل اعتماد در نظر گرفت که بسیاری از ویژگی های استاندارد را در اختیار کاربران قرار می دهد. در واقع، شما یک جعبه ابزار استاندارد برای ویرایش رایگان دریافت می کنید. از اسناد کوچک مانند کوپن گرفته تا اسناد و تصاویر بزرگ، می توان از این برنامه برای اسکن استفاده کرد.


یک اسکنر کوچک

این برنامه قابلیت ذخیره اسناد در فضای ابری را نیز دارد و علاوه بر این به شما این امکان را می دهد که در عرض چند دقیقه فایل های مورد نیاز خود را مستقیما برای چاپ ارسال کنید. تشخیص خودکار لبه ها، ایجاد یکنواخت تصویر، تنظیم کنتراست و نسبت تصویر، مدیریت فایل با نام و محافظت از رمز عبور از جمله ویژگی های مهم برنامه اسکنر کوچک است.

پشتیبانی این برنامه از تبلیغات و خریدهای درون برنامه ای برای دسترسی به تنظیمات پیشرفته تر را می توان یکی از نقاط ضعف Tiny Scanner دانست.

اسکنر دستی اسکنر را پاک کنید

نرم افزار Clear scanner برای اسکن تلفن های همراه با سیستم عامل های اندروید و iOS طراحی شده است. در واقع با نصب این اپلیکیشن می توانید اسناد کاغذی را به نسخه دیجیتال با فرمت PDF و JPEG از تلفن همراه خود تبدیل کنید. این نرم افزار با توجه به سرعت پردازش بالایی که دارد برای کاربرانی مناسب است که نیاز به اسکن مداوم دارند و زمان بسیار مهم است.



اسکن را پاک کنید

امکان اسکن چندین صفحه، سازماندهی اسناد، ادغام و اشتراک گذاری در One Drive، Google Drive و Drop Box و همچنین اتصال به فضای ذخیره سازی ابری از مهم ترین ویژگی های نرم افزار اسکنر Clear است. این برنامه به شما این امکان را می دهد که نتایج را از طریق چاپ ابری بر روی کاغذ قرار دهید و اسکن خود را ویرایش کنید یا پس از ذخیره تغییرات لازم را اعمال کنید.

بزرگترین ایراد این برنامه را می توان تبلیغاتی دانست که در حین فرآیند اسکن باعث آزار کاربر می شود.

موبایل قابل اسکن Evernote

Evernote Scanner احتمالا بهترین برنامه اسکن برای آیفون و iOS است. این نرم افزار با رابط کاربری ساده بسیار محبوب در بین طرفداران آیفون است و کپی های دیجیتالی را بسیار سریع، کارآمد و هوشمند به اشتراک می گذارد. یکی دیگر از قابلیت های این برنامه فناوری تحلیل متن است که به لینکدین متصل می شود و اطلاعات تماس شما را گرفته و به مخاطبین شما تبدیل می کند.



Evernote را می توان اسکن کرد

یکی از بزرگترین ایرادات این برنامه عدم فوکوس دستی و ترکیب صفحه نمایش و تصاویر است.

ویژگی های خاص فناوری اسکن و اسکن

تا اینجا در مورد بهترین اپلیکیشن های اسکنر گوشی برای اندروید و آیفون صحبت کرده ایم. با توجه به تقاضای روزافزون کاربران برای نسخه های دیجیتالی تصاویر و اسناد، ظهور چنین برنامه هایی می تواند کمک شایانی به آنها کند. زیرا آنها همیشه در دسترس هستند و ارزشی را که اغلب مورد نیاز است را ارائه می دهند. با وجود تمام مزایا و قابلیت های اپلیکیشن های اسکنر موبایل، نباید فراموش کرد که عکس اسکن شده توسط اسکنر تخت همیشه کیفیت بهتری نسبت به نتیجه به دست آمده از گوشی های اپلیکیشن های اسکنر دارد.

اسکنر تخت

در ادامه دلایلی که برتری اسکن عکس با اسکنر مسطح نسبت به برنامه اسکن عکس روی گوشی شما را اثبات می کند را فهرست کرده ایم:

نور بد

دوربین در حین اسکن در معرض انعکاس نور بر روی صفحه نمایش قرار می گیرد. نور رشته ای، نور روشن، نقاط داغ روی قاب عکس شما، تابش خیره کننده در عکس ها، و مجلات با نور روشن همگی مسائلی هستند که باعث می شوند هنگام گرفتن عکس، نور ناسازگار و غیرقابل پیش بینی ایجاد شود. این موضوع باعث کاهش کیفیت نسخه دیجیتال از نرم افزار اسکنر موبایل می شود. در همین حال، بسیاری از اجزاء مانند آینه، موتور، لنز، سنسور و چراغ ها با هم در اسکنر کار می کنند تا تصویری با کیفیت و با کیفیت بالا ارائه دهند.

تمرکز اشتباه

وقتی از دوربین گوشی برای بزرگنمایی استفاده می کنیم تا کادر بهتری داشته باشیم، تصویر را از فوکوس خارج می کند. اما در اسکنرها این عمل به صورت خودکار و کاملاً هوشمند و با نتایج بهتر انجام می شود.

بیا اینگو

دوربین تلفن به ندرت از بالا به پایین در زاویه راست قرار می گیرد، در حالی که عکس شما در اسکنر کاملاً مسطح و با زاویه مناسب است.

مدل موی نامتعادل

اگر از برنامه‌های اسکن موبایل استفاده می‌کنید، به هر حال باید عکس را برش دهید تا پس‌زمینه از تصویر نهایی حذف شود. اما اسکنر تخت به طور خودکار اندازه هر عکس را از کوچکترین تصاویر مانند کارت ویزیت گرفته تا عکس های بزرگتر تشخیص می دهد و نیازی به ویرایش نهایی را از بین می برد.

کیفیت پایین

کیفیت سند اسکن شده فاکتور بسیار مهمی است که فایده آن در نسخه های دیجیتالی که از اسکنر مسطح به دست می آیند به اثبات رسیده است. اگر روی تصویر اسکن شده با دوربین و تصویری که از اسکنر گرفته شده است زوم کنید، تفاوت کیفیت و وضوح را درک خواهید کرد. واحد وضوح تصویر در اسکنرها DPI (نقطه در اینچ) است، یعنی تعداد نقاط در اینچ. این نقاط، نقاط کوچک تصویر هستند، هر چه تعداد آنها بیشتر باشد، کیفیت تصویر بالاتر است.

تفاوت در اسکن اسناد با اسکنرهای تلفن همراه و برنامه های اسکن اسناد

نوشتن و مدیریت اسناد کاغذی، هم به بزرگی اسناد تجاری و هم به کوچکی اسناد شخصی، همیشه یک چالش بوده است. به همین دلیل نیاز به تهیه نسخه دیجیتالی مقالات روز به روز بیشتر می شود. برای اسنادی مانند عکس‌ها، می‌توانید با استفاده از یک برنامه اسکنر موبایل یک فایل دیجیتال ایجاد کنید. اما خروجی دستگاه های ضبط بهتر از این برنامه ها بوده است.

تمام مزایای اسکن با اسکنر تخت در مورد اسکنرهای اسناد اعمال می شود. با این حال، سعی کردیم تفاوت‌های پیکربندی نسخه دیجیتال اسکنر آفیس و اپلیکیشن اسکنر موبایل را در مقیاس کوچک‌تر بررسی کنیم. نتایج این معاینه به شرح زیر است.

اهمیت امنیت در اسکن اسناد

همه اسکنرهای موبایل امنیت لازم را برای فایل های حساس و مهم فراهم نمی کنند. در اکثر این برنامه ها، کاربران برای استفاده از رمزگذاری داخلی و رمز عبور باید نسخه پولی نرم افزار را خریداری کنند. در همین حال، Document Scanner به شما امکان می دهد کپی های دیجیتالی اسناد مهم را در رایانه خود یا در فضای ابری ذخیره کنید. این اسکنر مدیریت و کپی اسناد را آسان می کند.

کیفیت اسناد اسکن شده

اسکنر اسناد طیف گسترده ای از گزینه های اسکن با کیفیت بالا را ارائه می دهد. در واقع این اسکنر به لطف فناوری و کنترل نور، وضوح و کیفیت بالاتری نسبت به نسخه اسکن شده اپلیکیشن های موبایل به کاربران خود ارائه می دهد.


بهره وری بالاتر از اسکنر اسناد

یک اسکنر اسناد می تواند تعداد زیادی از اسناد را بدون اتلاف وقت یا کاهش کیفیت اسکن کند. در واقع می توان این روش را کارآمدتر و بهینه تر از استفاده از اپلیکیشن های مرورگر موبایل دانست. می توانید چندین سند را در فیدر خودکار اسکنر قرار دهید و دستور اسکن را صادر کنید. تا زمانی که اسکن کامل نشود نیازی به عضویت ندارید.

ویدیوها همچنان نسبت به برنامه های ضبط موبایل برتری دارند

با توجه به مزایای ذکر شده برای اسکنرها، به نظر می رسد بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل نیز نمی توانند جایگزین مناسبی برای اسکنرها باشند. کیفیت ارائه شده توسط این سیستم ها در مقایسه با اسکنرهای تخت و کاغذ بسیار پایین است که می توان آن را به فناوری ساخته شده بر روی اسکنرها نسبت داد. بنابراین اگر کیفیت، سرعت، تولید و امنیت عکس ها و اسناد برای شما مهم است، توصیه می شود برای تهیه نسخه دیجیتال از اسکنر استفاده کنید.



آخرین کلمه

وجود یک اسکنر رومیزی می تواند اطمینان و راحتی بیشتری را برای هر کاربری به ارمغان بیاورد حتی از بهترین برنامه های اسکنر موبایل. خرید یک اسکنر ارزان و با کیفیت، بسیاری از نیازهای شما را برآورده می کند و امنیت مورد نیاز را به شما می دهد. با مراجعه به سایت فروشگاه آوای فرهنگ می توانید با کیفیت ترین و مقرون به صرفه ترین اسکنرهای این فروشگاه را ببینید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

ماخذ: بهترین برنامه اسکن عکس با گوشی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 123
  • باردید دیروز : 230
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 840
  • بازدید ماه : 353
  • بازدید سال : 27,778
  • بازدید کلی : 67,499