loading...
سایت خبری
نویسنده سایت خبری بازدید : 601 شنبه 08 مهر 1402 نظرات (0)


صرافی ارز دیجیتال چیست و برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال چه باید کرد؟ صرافی ها شرکت هایی هستند که به عنوان واسطه عمل می کنند و کاربران را قادر می سازند تا به بازار ارز دیجیتال دسترسی داشته باشند و در آن سرمایه گذاری کنند و نقدینگی و دیگر بسترهای لازم را فراهم کنند. اما همانطور که احتمالا بهتر از ما می دانید، چالش های زیادی در راه اندازی یک صرافی وجود دارد و در سال های اخیر شاهد سقوط های متعدد صرافی های بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال بوده ایم که بسیاری از آنها دارایی ها را نیز از بین برده اند. کاربران: بردگان، و هیچ راهی برای پس گرفتن آن دارایی ها وجود ندارد.

با توجه به این نکته، بسیار مهم است که به طور کامل درک کنید که صرافی ارز دیجیتال چیست و چه ویژگی‌ها و معیارهایی دارد که یک صرافی قابل اعتمادتر و قابل اعتمادتر را می‌سازد. انتخاب بهترین صرافی برای تراکنش‌ها می‌تواند بخش بزرگی از ریسک‌های ارز دیجیتال را از سرمایه‌گذاری شما حذف کند و آن را به سرمایه‌گذاری ایمن و جذاب برای شما تبدیل کند. در این مقاله در سایت مرکز بورس با شما هستیم تا راهنمایی های لازم را برای انتخاب بهترین صرافی به شما ارائه دهیم و نکات ضروری برای معامله در انواع صرافی های ارز دیجیتال را به شما ارائه دهیم.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

ابتدا باید بدانید صرافی ارز دیجیتال چیست و چرا باید از خدمات این شرکت ها برای انجام معاملات در بازار استفاده کنیم؟ آیا با روش های خرید ارزهای دیجیتال آشنایی دارید؟به خوبی می دانید که یکی از بهترین و مطمئن ترین راه ها برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال استفاده از سرویس صرافی است. جدا از این شرایط، خرید ارزهای رمزنگاری شده برای کاربران سخت و دشوار است و بسیاری از آنها نمی توانند خرید کنند.

صرافی ها در واقع شرکت هایی هستند که از یک سو با تامین کنندگان نقدینگی همکاری می کنند و از سوی دیگر با امکان افتتاح حساب کاربری برای معامله گران کوچک که امکان خرید و فروش دارایی ها و ارزهای دیجیتال مختلف را ارائه می دهند. در این پلتفرم مبادله حساب، که هم وب سایت و هم اپلیکیشن موبایل است، ارزهای دیجیتال زیادی را پیدا خواهید کرد که می توانید در بازار بخرید.

البته دقت کنید همانطور که می دانید در فرآیند خرید و فروش باید هر دو طرف برای انجام معامله حضور داشته باشند. از آنجایی که هسته خاصی برای معامله و خرید و فروش ارز دیجیتال وجود ندارد، در صرافی ها، خرید و فروش ارزهای دیجیتال معمولاً به صورت همتا به همتا نیست و طرف دیگر معامله شما احتمالاً تامین کنندگان نقدینگی صرافی ها هستند. مسئول خرید و فروش های ساخته شده و توکن های منجمد در مبادله سود سالانه کسب می کنند. البته بسته به نوع سفارش معاملاتی که در بازار ثبت می کنید، می توانید به عنوان تامین کننده نقدینگی نیز وارد بورس شوید. در صرافی هایی که تعداد کاربران بسیار زیاد و حجم تراکنش بسیار بالایی دارند، این امکان وجود دارد که تراکنش ها به صورت همتا به همتا باشد و کاربران برای خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده مستقیماً مقابل یکدیگر قرار بگیرند.

سرویس مبادله ارز دیجیتال چیست؟

اما خدمات صرافی ارز دیجیتال چیست و باید انتظار داشته باشیم که در هر یک از سیستم های مورد اعتماد که در این زمینه توضیح داده شده است، چه خدماتی پیدا کنیم؟ بسته به نوع و شرایط صرافی می توانید خدمات زیر را از آن دریافت کنید:

خرید و فروش ارزهای دیجیتال

خرید ارز دیجیتال با پول واقعی

ارزهای دیجیتال را به تتر تبدیل کنید

Tether را به پول واقعی تبدیل کنید

ارزهای دیجیتال را در حساب کاربری خود ذخیره کنید

در ایردراپ ارز دیجیتال شرکت کنید

مشارکت در عرضه اولیه ارز دیجیتال

خدمات بازار آتی ارز دیجیتال

امنیت حساب و تراکنش

امکان انتقال ارزهای دیجیتال از حساب کاربری به کیف پول ارز دیجیتال

شرط بندی با ارزهای دیجیتال

و مواردی از این دست جزو اصلی ترین خدمات صرافی  بیت ارز دیجیتال هستند و شما می توانید با ورود به پلتفرم آنها از این خدمات استفاده کنید. البته همانطور که گفته شد ممکن است همه صرافی ها همه این خدمات را نداشته باشند و بسته به اعتبار و کیفیت صرافی برخی از این خدمات برای آنها تعریف شود.

چه نوع صرافی های ارز دیجیتال وجود دارد؟

صرافی ارز دیجیتال چیست؟ خب سوال بعدی این است که انواع صرافی های ارز دیجیتال چیست و چه گزینه هایی پیش روی ما برای انتخاب یکی از این شرکت ها برای معامله در بازار است؟ دانستن انواع ارز دیجیتال از این جهت مهم است که می دانید چه خدماتی را می توانید از کدام صرافی دریافت کنید و البته ارزش هر سرویس را در صرافی های مختلف.

اگر بخواهیم از منظر جهانی و کلی به انواع مبادلات نگاه کنیم، در این شرایط باید صرافی را به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم کنیم، اما چون ساکن ایران هستیم و همیشه استثناهایی برای ساکنین وجود دارد. . در ایران یک مقوله داریم و در بورس بزرگ جهانی یک دسته دیگر اضافه می شود که انواع ارز یا مبادلات داخلی ارزهای دیجیتال است. تفاوت هر نوع صرافی چیست و کدام یک می تواند گزینه بهتری برای ما باشد، با تست هر نوع مشخص خواهد شد و بهتر متوجه خواهید شد که صرافی دیجیتال چیست و کدام کدام است.

صرافی مرکزی ارز دیجیتال

اولین نوع صرافی ارز دیجیتال که باید معرفی کنیم، ارز مجازی است. صرافی متمرکز ارز دیجیتال همانطور که از نامش پیداست به شرکت و گروهی اطلاق می شود که در فضای خاصی وجود دارد و خدمات خود را به افرادی که از این بازار استفاده می کنند ارائه می دهد. به عنوان مثال، یک بانک را در نظر بگیرید، جدا از اینکه می توانید از اینترنت استفاده کنید، می توانید وارد یک بانک شوید و همچنین از خدمات آن ها به صورت چهره به چهره استفاده کنید. بانک ها در این مورد به شرکت یا سازمان خاصی گفته می شود که در مکان خاص و سازماندهی شده است.

یک صرافی متمرکز ارز دیجیتال در واقع چنین شرایطی را دارد و استفاده از کلمه متمرکز برای آن آدرس کاملاً مشخصی دارد و تیم مدیریتی آن نیز کاملاً مشخص است.

در حال حاضر قدرت اصلی بازار ارزهای دیجیتال در دست صرافی های متمرکز است و این صرافی ها بیشترین حجم معاملات بازار را به نمایش می گذارند و سرمایه گذاری بدون آنها در بازار ارزهای دیجیتال با چالش های زیادی همراه خواهد بود.

تمامی صرافی ها در ایران صرافی های کلیدی محسوب می شوند و مکان آنها باید در زمان ثبت شرکت به طور کامل در تیم مدیریت ثبت شده باشد و البته پس از هماهنگی قبلی می توان برای استفاده از خدمات با آنها تماس گرفت. i به عنوان یک کاربر، برای شروع معامله در پرداخت، باید در یکی از صرافی های ارز دیجیتال حساب داشته باشید و با استفاده از خدمات این صرافی ها، تراکنش را شروع کنید.

صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال

اما صرافی رمزارز چیست و چرا از ارز دیجیتال برای صرافی استفاده می شود؟ صرافی شرایط کاملا متفاوتی با صرافی مرکزی دارد و آدرس و محل کار مشخصی برای آن وجود ندارد. این صرافی ها به صورت منظم فعالیت می کنند و هیچ محدودیتی برای استفاده از خدمات آنها اعمال نمی شود مگر اینکه مدیران صرافی چنین تصمیمی را بپذیرند.

بسیاری از خدماتی که در یک صرافی متمرکز قابل دسترسی هستند، در یک صرافی غیرمتمرکز با چالش هایی روبرو هستند و صرافی های غیرمتمرکز نیز مزایای خاص خود را دارند. برای اینکه یک ارز دیجیتال در لیست یک صرافی مرکزی قرار بگیرد باید پارامترهای مختلفی را بررسی کند و پس از تایید مدیران صرافی، در صرافی های غیرمتمرکز نیز این اتفاق می افتد، چنین شرایطی عملا تعریف نشده است و در واقع ناشناس ترین ارزهای رمزپایه که حتی ممکن است حتی اگر پروژه های تقلبی باشند، امکان خرید و فروش در خدمات و پلتفرم های آنها وجود دارد.

طبق قانون کشورمان امکان ارائه خدمات صرافی در ایران وجود دارد و کاربران ایرانی برای استفاده از این خدمات باید از خدمات ارزی استفاده کنند.

ارز دیجیتال ارز خارجی چیست؟

صرافی ارز دیجیتال چیست؟ اکنون زمان معرفی یک دسته مبادله است که اکثراً مختص کاربران ایرانی نیست و برای کاربران بین المللی نیز چنین تعریفی وجود ندارد. تقسیم صرافی ها به صرافی ها و صرافی های داخلی ارزهای دیجیتال چون شرایط استفاده از خدمات آنها متفاوت خواهد بود و خدمات متفاوتی را در آنها شاهد هستیم.

اصطلاح ارز دیجیتال به صرافی هایی اطلاق می شود که در داخل ایران، متمرکز یا غیرمتمرکز نیستند و تیم مدیریتی و دفتر مرکزی آن شرکت در خارج از ایران است. در واقع حتی یک کلمه از شرایط و ضوابط آنها مشمول قوانین ایران نیست و می توانند در مورد ارائه خدمات به مشتریان ایرانی تصمیم بگیرند.

برای کاربران ایرانی، استفاده از اکثر خدمات مبادلات ارز دیجیتال خارجی با چالش های زیادی همراه است که چالش اصلی آن وجود تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران است. به دلیل نبود پروژه های اقتصادی مشخص و مشخص در کشورمان، پولشویی به عادت شرکت ها و افراد متقلب تبدیل شده است که پیگیری قابل توجه آن را غیرممکن می کند. از آنجایی که ارائه خدمات تایید نشده بزرگترین آسیب برای صرافی ها است و قرار است قوانین مختلفی از این آسیب جلوگیری کند، از نظر جهانیان و همچنین در اقتصادهای بزرگ دنیا و صرافی های ارز دیجیتال، ایرانیان از ارائه خدمات مالی منع می شوند. .

البته صرافی هایی وجود دارد که به کاربران ایرانی این امکان را می دهد که از دو طریق از خدمات خود استفاده کنند. اول از همه، صرافی هایی که اجازه خرید و فروش مقدار مشخصی ارز دیجیتال را بدون تایید به کاربران داده اند، در این صورت ایرانی ها نیز می توانند بدون تایید و بدون شناسایی ایرانی به سایت خود بپیوندند.

در نهایت تعداد بسیار کمی از صرافی ها کاربران ایرانی را بدون مشکل می پذیرند و امکان عضویت در آنها و خرید و فروش مقادیر و اندازه ارزهای دیجیتال وجود دارد.

مراقب باشید در اولین روز افتتاح حساب ارزی به کاربران ایرانی هشدار دهید که تحت تاثیر تحریم های آمریکا از ارائه خدمات به کاربران ایرانی منع شده اند و در صورتی که کاربران ایرانی مشاهده کنند که اتصال قادر به ورود به تمامی تراکنش ها است. ثروت و ارزهای دیجیتال در گذشته چالشی برای بسیاری از مصرف کنندگان ایرانی بوده است.

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی

در ادامه موضوع و چیستی صرافی ارز دیجیتال را با معرفی بهترین صرافی ها و توضیح شرایط استفاده از خدمات آنها برای کاربران ایرانی می پردازیم. از وضعیت فعلی بازار ارزهای دیجیتال آگاه باشید و حتی اگر صرافی ارز دیجیتال بسیار قابل اعتماد باشد، ممکن است با چالش هایی مواجه شود و دارایی های کاربر در آنها وجود داشته باشد.

به عنوان مثال در روزهای اخیر بزرگترین صرافی آمریکا یعنی FTX Exchange به دلیل ایجاد به طور کامل از بین رفت و حتی پس از گذشت چندین ماه این صرافی همچنان نمی تواند کالاهای کاربران را پرداخت کند. . بنابراین، درج عنوان صرافی در لیست پروفایل های خوب فارکس به معنای 100% امن بودن معامله در آنها نیست و نباید نگران بود. با این حال، مانند هر حوزه و تجارت دیگری، استفاده از روش های قابل قبول می تواند شرایط بهتر و ایمن تری را برای کاربران ایجاد کند.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟ اگر بخواهیم معتبرترین و بزرگترین بورسیه های خارجی را برای شما لیست کنیم، گزینه های زیر را انتخاب می کنیم:

صرافی بایننس که در اصل یک صرافی چینی است، با دفاتر مختلف در اروپا و آمریکا، به عنوان بزرگترین صرافی متمرکز جهان شناخته می شود و درصد قابل توجهی از معاملات بازار به این صرافی وابسته است.

دومین و معتبرترین ارز در جهان صرافی کوین بیس است.

بورس کراکن سومین بورس بزرگ جهان است.

کوکوین چهارمین صرافی بزرگ و مورد اعتماد جهان است و بسیاری از کاربران ایرانی از خدمات این صرافی استفاده می کنند. البته صرافی کوکوین استفاده از این سرویس را برای کاربران ایرانی ممنوع کرده است، اما با این وجود امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال بدون تایید وجود دارد.

فینیکس را شکست داد

خداحافظ

خوبه

امنیت

Crypto.com

بانک

کوین

بینگ ایکس

برخی از صرافی های معروف خارجی به کاربران ایرانی اجازه داده اند تا بدون هیچ مشکلی از خدمات خود استفاده کنند و این سه صرافی بدون جریمه به کاربران ایرانی خدمات ارائه می دهند.

همچنین اگر بخواهیم معتبرترین و پرطرفدارترین صرافی های غیرمتمرکز خارجی را به شما معرفی کنیم، به سراغ گزینه های زیر می رویم.

صرافی یونی

تعویض پنکیک

I-DYDX

سس واکندا

البته بسیاری از صرافی های غیرمتمرکز دیگر نیز وجود دارند که می توانید با تماس با بیت ارز تمامی این صرافی ها را با توجه به سطح و حجم تراکنش هایشان در سایت کپ بازار سکه مشاهده کنید و از خدمات بهترین گزینه استفاده کنید. .

صرافی ارز دیجیتال داخلی چیست؟

اما صرافی ارزهای دیجیتال داخلی چیست و چه شرایطی برای صرافی داخلی وجود دارد؟ همانطور که اشاره کردیم، صرافی داخلی ارز دیجیتال یک صرافی متمرکز است. این صرافی ها به عنوان یک شرکت در نهادهای ذیربط در کشور ثبت شده و پلیس فتا نیز بر عملکرد آنها نظارت کامل دارد. هنگام ارائه خدمات از طریق پلیس فتا قوانین خاصی در نظر گرفته می شود که مهمترین آنها احراز هویت کاربران ایرانی است که می توانند بدون احراز هویت از خدمات این صرافی ها استفاده کنند.

واقعیت این است که اگر خدمات و شرایط بهترین صرافی داخلی ارز دیجیتال را در کنار یکی از ضعیف ترین ارزهای خارجی قرار دهیم، همیشه انتخاب بسیاری از کاربران ارزی خواهد بود. اما نکته بسیار مهمی در این میان وجود دارد که باعث شده کاربران ایرانی به نوعی مجبور به استفاده از خدمات صرافی های داخلی شوند و در مرحله سرمایه گذاری به خدمات یکی از این صرافی ها روی بیاورند.

تنها چالشی که کاربران ایرانی را به سمت استفاده از خدمات صرافی های داخلی سوق داد، عدم امکان انتقال مستقیم پول از حساب بانکی در کشورمان به حساب ارزی است. کاربران ایرانی برای استفاده از خدمات ارزی ابتدا باید پول خود را در یک حساب ارزی داخلی به ارز دیجیتال تتر تبدیل کنند، سپس این استیبل کوین را به حساب ارزی خود منتقل کرده و تراکنش های خود را آغاز کنند.

البته از آنجایی که خرید تتر به ارز محلی و انتقال آن به حساب ارزی همراه با کارمزد است، افراد زیادی هستند که از انتقال دارایی خود به ارز خودداری می کنند و از تمامی خدمات ارزی استفاده می کنند. . مبادلات خرید و فروش، خودشان استفاده می کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 44
  • بازدید امروز : 184
  • باردید دیروز : 216
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,117
  • بازدید ماه : 630
  • بازدید سال : 28,055
  • بازدید کلی : 67,776