loading...
سایت خبری
نویسنده سایت خبری بازدید : 131 یکشنبه 01 بهمن 1402 نظرات (0)


سردردهای میگرنی می توانند بسیار دشوار باشند، و در کنار تلاش محققان برای یافتن درمان های موثر برای این اختلال، فناوری نیز به کمک مبتلایان آمده است تا به آنها در مقابله با کاهش دفعات حملات میگرنی یا مدیریت آنها کمک کند. .

میگرن می تواند مکرر، شدید و طاقت فرسا باشد. این بیماری مانند یک طوفان یا سونامی است که تمام بدن شما و نه فقط شما را تحت تاثیر قرار می دهد. سازمان بهداشت جهانی حملات شدید میگرن را به عنوان یکی از 10 بیماری دردناک طبقه بندی کرده است. بنابراین، اگر شما یکی از میلیاردها نفر در سراسر جهان هستید که از سردرد رنج می برند، ممکن است بخواهید هر کاری که می توانید انجام دهید تا سردرد و حالت تهوع، استفراغ و تاری دید همراه با او را متوقف کنید. با فرازطب همراه باشید.

درمان میگرن مزمن

بهترین درمان باید با پزشک باشد و احتمالاً شامل داروها و تغییرات سبک زندگی مانند رژیم غذایی به عنوان اولین خط دفاعی است. علاوه بر این درمان ها، جدیدترین فناوری ها نیز می توانند به شما در مدیریت میگرن کمک کنند. چه از یک برنامه ردیابی برای نظارت مداوم علائم استفاده کنید، دستگاهی که از جریان های الکتریکی یا آهنربا برای تعدیل گیرنده های درد استفاده می کند، یا حتی یک ابزار واقعیت مجازی برای کمک به مسدود کردن سیگنال های درد، مطمئناً موردی وجود دارد. لیستی از فناوری هایی وجود دارد که به شما کمک می کند. در ادامه به موثرترین تکنیک ها برای تسکین میگرن خواهیم پرداخت.

هر آنچه که باید در مورد اپلیکیشن های ردیابی میگرن بدانید

دکتر ژاکلین روزنکاتر دووال، متخصص مغز و اعصاب و عضو هیئت مدیره بنیاد ملی سردرد و پزشک سردرد در تولسا، اوکلاهما، می‌گوید: «میگرن چیزی بیش از سردرد نیست. دکتر دووال می گوید: اگرچه کلمه "میگرن" بلافاصله به ذهن خطور می کند، اما این اختلال در واقع دارای چهار مرحله است. ردیابی علائم از طریق یک برنامه می تواند به شناسایی مرحله و زمان حملات میگرن کمک کند. او می افزاید که ردیابی علائم مهم است زیرا برخی از داروها زودتر کار می کنند، به این معنی که اگر علائم هشدار دهنده را بدانید، ممکن است بتوانید میگرن را قبل از درمان درمان کنید. درد شروع می شود

استفاده از اپلیکیشن برای شناسایی محرک های درد

اپلیکیشن‌های ردیابی میگرن مانند Migraine Buddy به افراد کمک می‌کنند زمان شروع میگرن، مدت، شدت، علائم مرتبط با آن مانند حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه، حساسیت به نور و صدا، مشکلات گفتاری، و همچنین سطح استرس، الگوهای خواب و درمان‌ها را ردیابی کنند. برای استفاده با مشاهده سوابق شما در طول زمان، افراد می توانند محرک های بالقوه مانند غذا، الکل، هورمون ها یا تغییرات آب و هوا را شناسایی کنند. برخی از این برنامه ها حتی با شرایط آب و هوایی محلی همگام می شوند. دکتر دووال می‌گوید از آنجایی که این فناوری می‌تواند داده‌های بیشتری را جمع‌آوری کند و میگرن را طی ماه‌ها یا سال‌ها ردیابی کند، الگوها را می‌توان راحت‌تر شناسایی کرد.

ردیابی دارو با برنامه سردرد بیش از حد زمانی اتفاق می‌افتد که برخی از داروهای میگرن 10 روز یا بیشتر در ماه برای سه ماه یا بیشتر متوالی مصرف شوند.

هنگامی که حمله میگرنی شروع می شود و شما تسکین نمی دهید، ادامه مصرف قرص ها وسوسه انگیز است. ثبت حملات و داروهایی که استفاده می کنید به پزشک شما اطلاعاتی در مورد دفعات مصرف آنها می دهد. این گزارش برای تغییر رژیم درمانی یا پیشگیری از سردردهای ناشی از مصرف بیش از حد دارو مفید است.

کایل پترارکا، مدیر برنامه انجمن اختلالات میگرن، می گوید سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو زمانی رخ می دهد که چندین داروی میگرن 10 روز یا بیشتر در ماه برای سه ماه یا بیشتر متوالی مصرف شود. پترارکا می‌گوید ردیاب می‌تواند به شما کمک کند ارزیابی کنید که آیا به داروهای پیشگیرانه نیاز است یا خیر.

تسکین درد با دستگاه های تحریک کننده عصبی

تحقیقات نشان می دهد که درمان پیشگیرانه برای 38 درصد از افراد مبتلا به میگرن مفید است، به ویژه کسانی که حملاتی را تجربه می کنند که علیرغم درمان، زندگی روزمره آنها را مختل می کند و اغلب مجبور به استفاده از داروهای بی اثر هستند. اما درمان همیشه مصرف یک قرص دیگر نیست.

دستگاه‌های تعدیل عصبی از جریان‌های الکتریکی یا آهن‌ربا برای تغییر فعالیت عصبی با تحریک اعصاب یا بافت عصبی برای درمان موثر میگرن استفاده می‌کنند.

پترارکا گفت: پنج نورومدولاتور برای درمان میگرن حاد یا پیشگیری از حملات مورد تایید FDA هستند. این نوع فناوری عوارض جانبی نسبتا کمی دارد و حتی برخی از دستگاه ها برای کودکان قابل استفاده است.

سفالی

این دستگاه عصب زیر مداری فرد را که از کنار سر تا پیشانی و بالای چشم می گذرد، تحریک می کند. برای جلوگیری از حمله باید هر روز 20 دقیقه و برای درمان حمله حاد به مدت یک ساعت از هدبند استفاده کنید. در مطالعه‌ای در سال 2019، بیمارانی که از Cefaly استفاده می‌کردند، کاهش فراوانی سردردهایی را که بیش از سه روز در ماه رخ می‌داد، نشان دادند.

دین

این دستگاه بر روی عصب سه قلو که درد را از صورت به مغز منتقل می کند، تأثیر می گذارد و بر عصب پس سری که در پشت سر بیمار قرار دارد، تأثیر می گذارد. در آزمایشات بالینی، افرادی که از این دستگاه استفاده می کردند، تسکین سردرد را مشاهده کردند. دستگاه باید روی پیشانی پوشیده شود و به اپلیکیشنی متصل شود که بتواند داده ها را به گوشی هوشمند منتقل کند.

GammaCore

این دستگاه با تحریک ملایم عصب واگ از مغز به معده عمل می کند. تحریک این عصب می تواند به جلوگیری از حمله و توقف درد پس از شروع حمله کمک کند. برای پیشگیری باید آن را روزی سه بار به مدت دو دقیقه روی گردن نگه دارید.

نوروس

این نواری است که دور بالای بازو می‌چرخد و اعصابی را تحریک می‌کند که می‌توانند باعث حمله میگرنی شوند. کاربر می تواند قدرت پالس الکتریکی خود را از طریق اپلیکیشنی روی تلفن همراه خود کنترل کند. در مطالعه ای که بر روی بیش از 23000 داوطلب انجام شد، محققان دریافتند که 50 درصد از بیماران کاهش درد را تجربه کرده اند و حدود 23 درصد شاهد قطع کامل درد بودند.

نور سبز درمانی را امتحان کنید

مطالعات نشان می دهد که بیش از 80 درصد حملات میگرنی ناشی از حساسیت به نور و تشدید آن است. با این حال، مشخص شده است که استفاده از نور سبز درمانی، یا به طور خاص، نوار باریک نور، می تواند حساسیت به نور و همچنین شدت سردرد را کاهش دهد و حتی خواب را بهبود بخشد.

پترارکا که خود از میگرن مزمن رنج می برد، هنگام کار با کامپیوتر از اپلیکیشن Green Light استفاده می کند. برنامه‌هایی مانند «Healing Light» و «Feel Better» صفحه نمایش رایانه شما را سبز می‌کنند و می‌توانند با شدت‌های مختلف نور تنظیم شوند.

با بیوفیدبک خواب خوبی داشته باشید

دکتر. دووال می گوید بیوفیدبک، نوعی درمان ذهن-بدن که در آن فرد مبتلا به میگرن یاد می گیرد که سیستم عصبی خودمختار را بهبود بخشد، می تواند مزایای زیادی در درمان علائم میگرن داشته باشد. با بدتر شدن حساسیت به نور مرتبط است.

این معمولاً توسط یک متخصص بهداشت روان انجام می شود. بیوفیدبک شامل قرار دادن الکترود روی پیشانی و گردن برای نظارت بر تنش عضلانی است. هنگامی که استرس در حال افزایش است، درمانگر شما را از طریق تکنیک های آرام سازی برای کاهش فشار خون و کاهش استرس راهنمایی می کند. این برای همه مبتلایان به میگرن موثر نیست، اما از آنجایی که هیچ عارضه جانبی ندارد، امتحان بیولوژیک ضرری ندارد.

نحوه عملکرد بیوفیدبک

بنیاد میگرن آمریکا (AMF) گزارش می دهد که بیوفیدبک ممکن است در درمان سردردهای مرتبط با میگرن موثر باشد. به گفته این بنیاد، هنگامی که همراه با تکنیک های آرام سازی استفاده می شود، فراوانی و شدت سردرد را می توان 45 تا 60 درصد کاهش داد. این روش به شما می آموزد که عملکردهای بدن مانند ضربان قلب، تنفس یا دمای بدن را با استفاده از حسگرهایی که هنگام مشاهده تغییر به شما هشدار می دهند، نظارت کنید. دووال می گوید. با کمک بیوفیدبک، می توانید یاد بگیرید که واکنش بدن خود را آگاهانه تغییر دهید، از جمله پاسخ آن به درد.

لازم به ذکر است که با آموزش می توانید بیوفیدبک حرارتی را در خانه انجام دهید تا به تسکین سردرد کمک کنید.

برای این کار ابتدا باید یک تمرین آرام سازی ساده انجام دهید و سپس دمای دست خود را با دماسنج اندازه گیری کنید. این وسیله ارزان قیمتی است که به انگشت وصل می شود. هنگامی که پوست دست ها گرم می شود، خون از پوست سر خارج می شود که به تسکین درد کمک می کند.

درمان ارتعاشی

این روش که به تحریک نوسان جنبشی معروف است، می تواند شدت درد و تعداد میگرن ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. دستگاه های ویبره برای این درمان اغلب به صورت نوار یا ماسک فروخته می شوند.

از واقعیت مجازی برای کاهش سردرد استفاده کنید

شاید با دستگاه های واقعیت مجازی آشنایی داشته باشید. با نگاه کردن به صفحه روی صفحه، بیننده وارد دنیای سه بعدی بسیار واقعی می شود. پترارکا می‌گوید اکنون دانشمندان در حال بررسی هستند که آیا واقعیت مجازی می‌تواند برای درمان سردردهای میگرنی استفاده شود یا خیر. تحقیقات نشان می دهد که تجربه واقعیت مجازی می تواند نحوه ثبت فیزیکی درد را در مغز تغییر دهد. اگرچه واقعیت مجازی قرار نیست جایگزین درمان های سنتی شود، اما این کار را می کند. این تکنیک می تواند یک مکمل موثر باشد.

اگر شما از میگرن رنج می برید یا یکی از نزدیکانتان از آن رنج می برد، بسته به پیشرفت تکنولوژی و همچنین علم پزشکی، شاید روزی شاهد توسعه درمان های بسیاری برای پیشگیری، درمان و حتی درمان با قرص میگرن خارجی باشید. میگرن زمانی اتفاق می افتد که هیچ کس احساس بیماری نمی کند

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 46
  • بازدید امروز : 170
  • باردید دیروز : 191
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 1,294
  • بازدید ماه : 807
  • بازدید سال : 28,232
  • بازدید کلی : 67,953