loading...
سایت خبری
نویسنده سایت خبری بازدید : 209 چهارشنبه 19 مهر 1402 نظرات (0)

 اگر می خواهید یک وب سایت ایجاد کنید و از سیستم مدیریت وب وردپرس استفاده کنید، احتمالاً اولین چیزی که با آن مواجه خواهید شد انتخاب قالب مناسب برای فعالیت خود است. در این مقاله می خواهیم در زمینه قالب های وردپرس با هم همکاری کنیم. دوستان عزیز آموزش نصب قالب وردپرس در قسمت بعدی آموزش منتشر شده است. در این قسمت فقط می خواهیم تعاریف و راه های مختلف برای یافتن قالب مورد نظر را مرور کنیم.

قالب وردپرس چیست؟

قالب وردپرس یا قالب وردپرس در واقع طرح بندی سایت شما است. زمانی که تصمیم دارید وب سایت خود را با سیستم مدیریت محتوای وردپرس بسازید، به یک قالب مناسب برای کسب و کار خود نیاز دارید.

توجه داشته باشید که همانطور که در اولین جلسه آموزش وردپرس گفتیم، وردپرس دارای حدود 8000 قالب رایگان و بیش از 10000 قالب حرفه ای است و به کاربران این امکان را می دهد که تقریبا برای هر نیازی، قالب های مناسب را پیدا کنند.

بنابراین یک قالب وردپرس واقعاً ظاهر سایت شما است. البته به یاد داشته باشید که در برخی موارد قالبی که انتخاب می کنید ظاهر و ظاهر وب سایت شما را دارد. به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید یک وب سایت املاک و مستغلات راه اندازی کنید. قالبی که انتخاب می کنید می تواند تمام ویژگی های مورد نیاز شما را داشته باشد.

بنابراین، در واقع یکی از مهمترین مراحل در راه اندازی یک وب سایت با کمک وردپرس، انتخاب قالب مناسب است.

قالب وردپرس چه کاری انجام می دهد؟

قالب وردپرس به شما کمک می کند تا ظاهر وب سایت خود را بدون کدنویسی ایجاد کنید. شما به راحتی می توانید با توجه به نیاز خود قالبی را انتخاب کنید و آن را در وردپرس نصب و فعال کنید و از امکانات آن استفاده کنید.

مدلی که انتخاب می کنید مهم است زیرا هر مدل ویژگی های خاصی دارد. مانند:

مدیریت دایرکتوری سایت (منوی وردپرس)

مدیریت سربرگ سایت (سربرگ وردپرس)

تاریخچه، سبک، مدیریت فونت و...

مدیریت سایدبارهای سایت

فرمت های مختلف پیام

پس از نصب وردپرس، قالب پیش فرض وردپرس در سایت فعال است. این قالب بسیار ساده و آسان است. در صورت تمایل می توانید از آن استفاده کنید، اما من آن را توصیه نمی کنم. یک قالب استاندارد وردپرس واقعاً گزینه ای ندارد و به مهارت های برنامه نویسی نیاز دارد.

انواع قالب وردپرس

قالب های وردپرس به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند:

قالب های رایگان

مدل کسب و کار (حق بیمه)

نمونه های خالی

تم وردپرس رایگان چیست؟

قالب های رایگان وردپرس معمولاً به تم هایی اشاره می کنند که در مخزن اصلی وردپرس (wordpress.org) قرار دارند. این قالب ها معمولا تمام یا بخشی از امکانات خود را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند.

می توانید قالب های وردپرس را به صورت رایگان نصب و اجرا کنید. در جلسه بعدی آموزش نصب قالب وردپرس در مورد نصب و راه اندازی قالب صحبت کردیم.

قالب وردپرس تجاری یا ممتاز چیست؟

قالب هایی وجود دارد که برای نصب و اجرا باید ابتدا آنها را خریداری کنید. یعنی برای دریافت قالب باید هزینه پرداخت کنید. به طور کلی، این سری از قالب ها در بازارهای قالب وردپرس مانند themeforest.net در دسترس هستند.

توجه: برخی از قالب ها دارای نسخه رایگان با امکانات محدود در مخزن اصلی وردپرس هستند. برای فعال کردن همه ویژگی ها، به نسخه تجاری نیاز دارید.

لغو قالب وردپرس چیست؟

قالب های تجاری وردپرس معمولا دارای دانگل هستند. به عبارت ساده تر، مضامین تجاری در وردپرس معمولا دارای مجوز هستند و شما نمی توانید آنها را بدون مجوز فعال کنید.

قالب ابطال شده در وردپرس به قالب های تجاری اطلاق می شود که در اینترنت برای دانلود در دسترس هستند و در صورت داشتن مجوز، لایسنس آن ها غیرفعال و به عبارتی باطل شده است.

در مورد استاندارد صفر چطور؟

یک قالب وردپرس بد می تواند حاوی کدهای مخرب باشد. یکی از محبوب ترین بدافزارهایی که اغلب در قالب های بی فایده یافت می شود wp-vcd نام دارد. در مورد این بدافزار بعدا توضیح خواهم داد.

همچنین در بسیاری از موارد، زمانی که قالب رایگانی را که می خواهید از آن استفاده کنید دانلود می کنید، معمولاً نسخه نهایی قالب را ندارید.

مزایای فرمت نال شده چیست؟

با استفاده از قالب نول می توانید وب سایت خود را بسازید و با تمام قسمت ها و ویژگی های قالب کار کنید. به نظر من اگر می خواهید قالب را بررسی کنید، قالب حذف نشده می تواند گزینه خوبی باشد.

در نهایت از قالب نال شده استفاده کنیم یا خیر؟

پاسخ به این سوال در واقع "نه" است. اما به نظر من با توجه به ارزش قالب ها و عمدتا آشنایی با مدیریت قالب، ابتدا از قالب نول استفاده کنید و برای ساخت سایت از قالب اصلی استفاده کنید و نسخه اصلی سایت را در معرض دید قرار دهید.

قالب وردپرس چند منظوره چیست؟

قالب های چند منظوره قالب هایی هستند که برای موضوعات مختلف طراحی شده اند. طراحی قالب های چند منظوره مدولار است. شما در طراحی دست بسیار باز دارید و بدون دانش برنامه نویسی می توانید به راحتی از عناصر از پیش طراحی شده استفاده کرده و آنها را شخصی سازی کنید.

قالب های چند منظوره وردپرس معمولاً با تعدادی قالب آماده ارائه می شوند. به عنوان مثال، یک طراح یک قالب آماده برای وب سایت یک شرکت ایجاد کرده است و فقط باید محتوای آن را شخصی سازی کند.

همچنین قالب های چند منظوره وردپرس معمولا دارای اجزای از پیش ساخته شده هستند. به عنوان مثال، می خواهید یک برگه ایجاد کنید و از قسمت "معرفی خدمات" در وسط برگه خود استفاده کنید. می توانید از قطعات از پیش ساخته شده استفاده کنید.

قالب وردپرس مناسب چیست؟

تم وردپرس راست دست به معنای پشتیبانی از زبان های راست دست دنیاست. در واقع وقتی یک قالب وردپرس را می بینید که در توضیحاتش گزینه RTL support ذکر شده است، به این معنی است که این قالب از زبان های RTL پشتیبانی می کند.

اما یک اشتباه رایج وجود دارد که گاهی اصالت قالب وردپرس را با بومی سازی قالب اشتباه می گیرند. بومی سازی قالب همه چیز در مورد سفارشی کردن یک الگو برای یک منطقه است. مثلاً فونت مناسب را اضافه کنیم یا مثلاً تقویم را خورشید و غیره کنیم.

یک چیزی که باید بگویم این است که تقریبا اکثر تم های محبوب وردپرس خود تصحیح می شوند و می توانید فونت مورد نظر خود را روی آنها تنظیم کنید.

قالب وردپرس در قسمت مدیریت قالب آماده وردپرس کجاست؟

اگر قسمت های قبلی ایجاد وب سایت با کمک وردپرس را دیده اید، در قسمت قالب وردپرس یاد گرفتیم که چه کاری و چگونه انجام دهیم. اما قالب ها یا پوسته هایی در وردپرس وجود دارد.

پس از وارد شدن به پنل مدیریت وردپرس در منوی سمت راست، گزینه View > Themes به مدیریت تم یا قالب وردپرس اشاره دارد. از طریق این بخش می توانید تمام قالب هایی که در وب سایت خود نصب شده اند را مشاهده کنید. همچنین می توانید قالب های جدید اضافه کنید یا قالب های موجود را حذف کنید.

موضوع کودک چیست؟ تم کودک وردپرس چیست؟

زمانی که می خواهیم در کد والد (والد) قالب تغییراتی ایجاد کنیم، از یک تم فرزند یا تم فرزند وردپرس استفاده می کنیم. قالب اصلی یا اصلی وردپرس تمی است که تمام کدهای قالب را در خود جای داده است. در واقع مدل پدر هسته مرکزی مدل است. ابتدا مدل اصلی نصب می شود. سپس استایل کودک را نصب و فعال می کنیم و تم اصلی (هسته) را در سبک کودک تغییر می دهیم.

قالب های وردپرس همیشه به روز می شوند. با آپدیت قالب های وردپرس تمامی فایل های قالب ریست می شوند و در صورتی که در کدهای قالب اصلی تغییری ایجاد کنیم، پس از آپدیت تمامی تغییرات ما حذف خواهد شد. وقتی از قالب فرزند استفاده می کنیم، با به روز رسانی قالب اصلی، تغییراتی که در کد ایجاد می کنیم، بدون تغییر باقی می مانند و دیگر نیازی به اصلاح الگوی اصلی نیست.

چگونه یک قالب وردپرس انتخاب کنیم؟

نکات مهمی که در انتخاب قالب برای سایت خود باید در نظر بگیرید:

1. با توجه به نیاز خود انتخاب کنید

اولین قدم در انتخاب قالب وردپرس این است که مطابق با نیاز خود انتخاب کنید به عنوان مثال، اگر می خواهید یک سایت فروشگاهی ایجاد کنید، باید یک قالب فروشگاهی مناسب انتخاب کنید. برای مثال یک سایت شخصی در زمینه عکاسی نیاز به امکاناتی مانند سازماندهی عکس و گالری دارد اما برای یک سایت خبری و وبلاگ بهتر است از طراحی مینیمال استفاده کنید

برخی از ساختمان های مهم مشترک در همه موضوعات عبارتند از:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تجربه کاربری یا دسترسی پیشرفته

امکان ترجمه فارسی یا زبان های دیگر

فرم تماس با پشتیبانی

ایده هایی برای حمایت

2. شخصی سازی ساده

گاهی اوقات ما یک قالب وردپرس را انتخاب می کنیم که برای ما خیلی سخت است. فراموش نکنید که بررسی کنید چقدر برای سفارشی کردن قالب باز هستید. یکی از راه‌هایی که می‌توانید این را آزمایش کنید، نصب قالب وردپرس دلخواهتان است. آن را نصب کنید و آزمایش کنید که آیا می‌توانید با استفاده از ویژگی‌های تم آن را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید.

قطعاتی که باید بررسی شوند عبارتند از:

خود مدیریتی

گزینه های سفارشی سازی وردپرس را بررسی کنید

ویژگی های قالب یا گزینه تم را علامت بزنید (بعضی از الگوها این گزینه را ندارند)

الگوهای ویجت را پیدا کنید

راهنمای وردپرس را بررسی کنید

3. سرعت و سئوی محصول را بررسی کنید.

قالبی که انتخاب می کنید تاثیر مستقیمی بر سرعت و سئو سایت شما دارد. یک قالب می تواند کد کثیف و غیر بهینه ای داشته باشد که بر سرعت صفحه یا SEO شما تأثیر می گذارد. در توضیحات قالبی که انتخاب می کنید دقت کنید که گزینه سرعت مطلوب و سئوی قوی درج شده باشد.

فراموش نکنید که نمونه را با استفاده از ابزارهای مختلف تجزیه و تحلیل کنید. ابزارهای مفید عبارتند از:

GTmetrix

ابزارهای Pingdom

4. قالب ریسپانسیو و موبایل آماده است

برای گوگل بسیار مهم است که سایت شما در تلفن های همراه خوب به نظر برسد زیرا بیش از 90 درصد بازدیدکنندگان از تلفن همراه استفاده می کنند بنابراین، بسیار مهم است که قالبی که انتخاب می کنید واکنش گرا باشد خبر خوب این است که اکثر قالب های وردپرس واکنش گرا هستند اما توصیه می کنم صفحات و بخش های مختلف قالب را بررسی کنید

ساده ترین راه برای بررسی دستی الگو، استفاده از ویژگی های مرورگر کروم یا موزیلا است. قالب را در مرورگر باز کنید؛ F12 را فشار دهید و پاسخ الگو را بررسی کنید.

5. پشتیبانی از افزونه های مهم وردپرس

چند افزونه مهم وردپرس وجود دارد که ممکن است بخواهید از آنها استفاده کنید. افزونه هایی که ویژگی های سئو، سرعت صفحه، فرم های تماس و موارد دیگر را به وب سایت شما اضافه می کنند. مطمئن شوید که قالب مورد نظر شما از این افزونه ها پشتیبانی می کند.

برخی از اضافات مهم عبارتند از:

افزونه Runkamath Cohost So

افزونه کش LiteSpeed ‌

افزونه سایت ساز ELEMENTOR (بسیار مهم)

افزونه ووکامرس

6. از نصب افزونه های متعدد خودداری کنید

هر چه تعداد افزونه های کمتری در سایت وردپرس خود نصب کنید، بهتر است. این را خیلی جدی بگیرید! سعی کنید مدلی  از Zhaket را انتخاب کنید که ویژگی های مورد نیاز شما را داشته باشد. با این کار نیاز کمتری به نصب افزونه های اضافی خواهید داشت.

هرچه افزونه های بیشتری را در وب سایت خود نصب کنید، سرعت وب سایت شما بیشتر می شود و آسیب پذیری ها و اختلالات کمتری می شود.

خلاصه

اکنون می دانیم که قالب وردپرس چیست و چگونه یک تم مناسب برای وردپرس انتخاب کنیم. اگر سوالی دارید می توانید از طریق نظرات برای من ارسال کنید. من همیشه سعی می کنم در اسرع وقت پاسخ دهم. لطفا سایر قسمت های آموزش وردپرس را با دقت مرور کنید. ممنون که با من بودید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 148
  • باردید دیروز : 230
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 865
  • بازدید ماه : 378
  • بازدید سال : 27,803
  • بازدید کلی : 67,524