loading...
سایت خبری
نویسنده سایت خبری بازدید : 12 دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 نظرات (0)


جزیره کیش مانند هر شهر دیگری دارای آثار منحصر به فردی است که برای اکثر مردم کاملا ناشناخته است. به همین منظور در این مطلب این سوغاتی ها را در دو دسته خوراکی و غیر خوراکی قرار می دهیم تا در بازدید از اماکن و سوغات و صنایع دستی کیش به آن ها توجه کرده و در صورت نیاز آن ها را خریداری کنید. در ادامه به بررسی هر یک از آنها خواهیم پرداخت. با گردشی تاپ همراه باشید.

هدایای غذای کیش

سوغات چیست؟ خرما، ماهی و میگو، ادویه، عسل، قهوه و شکلات از اصلی ترین و پرطرفدارترین سوغاتی های جزیره کیش هستند. در زیر هر یک از این عناصر را معرفی می کنیم.

خرما، بهترین هدیه از همه

کیش به دلیل قرار گرفتن در منطقه گرمسیری از آب و هوای مناسبی برای کاشت خرما و مرکبات برخوردار است. انواع خرما در این جزیره کشت می شود مانند خرمای خشک، خرمای معمولی، خرمای خاردار و خرمای تر، با بهترین کیفیت کشت می شود که دست شما را برای خرید بهترین آن باز می کند. تنوع و کیفیت بالای این خرماها در کیش یکی از دلایل جذابیت و رضایت مسافران از خرید این سوغاتی است. چیپس، شیره خرما، عسل خرما و ... از دیگر محصولات تولید شده در این جزیره هستند و می توانند انتخاب های خوبی به عنوان سوغاتی از کیش باشند.

سوغاتی ماهی، میگو و دریا از کیش

بیشتر مردم ساکن کیسو به ماهیگیری مشغولند. به همین دلیل یکی از بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جزیره کیش ماهی و میگو است. ماهی تن، سنگسر، سرخور، میش، ساردین، ماگوا و هامور از معروف ترین و با کیفیت ترین ماهی های جزیره کیش به شمار می روند. این جزیره علاوه بر ماهی دارای 10 نوع میگو نیز می باشد.

یکی از معروف ترین میگوهای این جزیره شاه میگو یا خرچنگ است. این میگوی کمیاب هر ساله در جزیره کیش تولید می شود که حدود 200000 عدد از آنها می باشد. توصیه می کنیم در سفر به کیش به رستوران آنها سر بزنید و از غذاهای دریایی مانند ماهی سرخ شده لذت ببرید.

ماسالا، سوغاتی معروف کیشور

ادویه – یکی از محبوب ترین سوغاتی های عصرانه، سفر به جنوب کشور بدون خرید ادویه های مختلف آن غیر ممکن است. این جزیره دارای ادویه های متنوعی است که از ترکیب ادویه های زیاد تهیه می شود. برخی از این ادویه ها عبارتند از: دارچین، فلفل سیاه، زیره، زیره، گشنیز، رزماری، مرزنجوش، جوز هندی، زنجبیل، آویشن، هل سبز، زعفران، جوز هندی، میخک، پودر لیمو و .... می توانید از آنها استفاده کنید. غذاهای مختلف را امتحان کنید.

عسل، سوغاتی ویژه جزیره کیش

عسل کیچه با طعم بی نظیرش یکی از سوغاتی های خاص این جزیره است. این عسل از نظر کیفیت و طعم و همچنین خواص بسیار با عسل کوهی متفاوت است.

قهوه جذاب ترین سوغات کیش است

با اینکه قهوه جزو محصولات خانگی کیس نیست، اما از آنجایی که این جزیره جزو مناطق آزاد است، مغازه ها و کافی شاپ های زیادی وجود دارند که با کیفیت ترین قهوه را عرضه می کنند. قهوه های فروخته شده در این فروشگاه ها شامل قهوه های اسپرسو، سبز و ترکی می باشد. علاوه بر قهوه، می توانید انواع محصولات شرکتی مانند نسکافه، کاپوچینو، کافی میکس و ... را نیز خریداری کنید.

شکلات یک سوغاتی خوشمزه از جزیره کیش است

از دیگر سوغاتی های کیش می توان به شکلات اشاره کرد. در جزیره کیش نیز مانند کوفی، شکلات‌فروشی‌های معروف و متفاوتی مانند نوتلا، الیت، لینت، نسویک، تسیر، نستله وجود دارد و با خرید هر چیزی می‌توانید سوغاتی‌های مختلفی بخرید. به دوستان خود هدیه بدهید. باید بدانید که کیش شکلاتی بسیار ارزان است و می توانید آن را به راحتی خریداری کنید.

هدیه غیر قابل خوردن کوش

بنای تاریخی کیش چیست؟ سوغاتی های نقدی که در دسته سوغاتی های غیرخوراکی قرار می گیرند شامل حنا، لباس و صنایع دستی می شود. در ادامه به بررسی هر یک از این خاطرات می پردازیم.

حنا، سوغاتی های تزئینی از کلیسا

یکی از آداب و رسوم رایج در جنوب کشور، مراسم حنابندان است که معمولاً همه بانوان با دستان خود با حنا در این مراسم شرکت می کنند. از این رو حنا یکی از سوغاتی های کیش است که می تواند در بین بانوان بسیار محبوب باشد. با توجه به استفاده زیاد مردم از حنا، در این منطقه می توانید انواع حنای آماده و نیمه آماده را برای دوستان خود خریداری کنید.

پوشاک، محبوب ترین سوغاتی کیش

جزیره کیش در کنار مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ یکی از بزرگترین منابع خرید پوشاک در ایران محسوب می شود. به دلیل موقعیت مکانی عالی و دسترسی آسان، هر مسافری می تواند به راحتی از آنها بازدید کند. با سفر به کیش می توانید علاوه بر مراکز خرید ایرانی، فروشگاه های مختلف پوشاک با برندهای اصلی را بیابید. اما باید بدانید که برای بازدید از این فروشگاه باید جیب پر داشته باشید. مرکز خرید دامن، سارینا، بازار مریم، مرکز خرید زیتون و ... وجود دارد. شما می توانید هر نوع لباسی را در بهترین مراکز خرید کیش خریداری کنید.

بازار صنایع دستی نقدی کجاست؟

صنایع دستی هر کشوری می تواند انتخاب خوبی برای سوغاتی باشد. این جزیره مانند سایر شهرها صنایع دستی خاص خود را دارد که توسط مردم محلی انجام می شود. اگر می خواهید برای خانواده خود سوغاتی بخرید، صنایع دستی کوچک و کوبابفی های جزیره می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. همچنین وسایل تزیینی مانند زیور آلات، جا کلیدی، قایق های کوچک دست ساز و... از دیگر صنایع دستی هستند که جزء سوغاتی های کیش هستند و برای کودکان مناسب هستند .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 80
  • باردید دیروز : 60
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 140
  • بازدید ماه : 3,616
  • بازدید سال : 31,041
  • بازدید کلی : 70,762