loading...
سایت خبری
نویسنده سایت خبری بازدید : 111 چهارشنبه 18 مرداد 1402 نظرات (0)


1- سلام

سلام کلیدواژه ارتباط و زیباترین کلمه ارتباط انسانی است. سخنرانانی که از سلام کوتاهی می کنند باید بدانند که مهمترین قسمت ارتباط را از دست داده اند. هرکسی که قرار است سلام او این کار را انجام دهد باید بداند که سخنران عمومی موفقی نیست. در احوالپرسی جادو هست. مخصوصاً اگر لحن خاصی از انسانیت و ایثار اضافه کنید، تبریک زیباتر می شود. گاهی سلام تاریکی های چندین ساله را نیز حل می کند. وقتی با کسی که سال هاست از او جدا بوده ای خداحافظی می کنی، همین احوالپرسی گذشته را به عشق تبدیل می کند. زیرا در آرامش پدید می آید و آتش لجاجت را به عشق تبدیل می کند. کسی که جلوی دوربین و پشت میکروفون رادیو می نشیند و احوالپرسی می کند باید بداند که بعد از نام خدا، سلام مؤثرترین کلمه ارتباطی است. کلمه سلام عربی است درود فارسی است یا در زبانهای دیگر هر چه هست به آن اصالت بدهید تا ارتباط کلامی و غیرکلامی را آغاز کند. سلام یکی از بهترین کلمات بهشتی است. اگر می خواهی بدانی که تکلیف را انجام می دهی یا نه، اگر می خواهی بدانی که به قولت پایبند هستی یا نه، ببین چقدر به بسمة الرحمن الرحیم و سلامت می پردازی. اون چطوری؟ آیا هر روز است؟ آیا این یک کار برای حل است؟ گوینده ای که نگران است امروز در راهروی رادیو برای ورود به استودیو و راهرو تلویزیون - برای نشستن مقابل دوربین، از چه واژگان جدیدی استفاده کنم و چگونه حال و هوای احوالپرسی من را تنظیم کنم و تهیه کننده. . که باید همراه با صدا و لحن بلندگو باشد، یک سلام موسیقی خاص را انتخاب کنید، این بلندگو موفق است. از این به بعد تا آخر عمرت، خداوند عمری در خور صد و بیست سال به تو عنایت فرماید، با هر سلامی در همه جا و در هر مرحله از زندگیت، مخصوصاً در حضور بزرگان، از صمیم قلب یادت نرود. . و باید از نوعی انسان دوستی و مهربانی و محبت مردم ناشی شود. اگر مردم را دوست ندارید، در نحوه احوالپرسی شما نشان می دهد. و تو حرف میزنی در سلام مطلبی هست که پیامبر اصرار داشت اول خودش سلام کند. به کودکان و سالمندان و دشمنان و دوستان سلام کنید. می دانست سلام سحر ارتباط دارد. شنیده اید که گاهی اوقات وقتی صحبت می کنید، کلمات شما به جای جذب مخاطب، از آنها دوری می کنند! و باعث تشنج در مخاطب می شود؟ من مطمئناً نمی دانم که آیا شما به آن سطح از درک و دید پشت دوربین و میکروفون دست یافته اید یا خیر، برای شما آرزوی موفقیت دارم. چند دقیقه صحبت می کنید، اما حرف هایتان درهم است.

این سردرگمی نتیجه بی دقتی شما از همان ابتدا است.

گاهی اوقات، برای یکی از نزدیکانتان، از دور و نزدیک، که به سراغ شما می آید، تصمیم می گیرید که چگونه به او سلام کنید و چه احساسی نسبت به این سلام دارید. همانطور که در رادیو و تلویزیون به مخاطبان سلام می کنید، احساس کنید که آشناترین جنبه زندگی شما درست در مقابل شماست. به سه سلام آخر نماز توجه کنید. پیغمبر را در مقابل خود می بینی، سلام می کنی، به صالحان سلام می کنی. چرا به صالحان نعمت می دهید؟ یعنی خدایا با این دعای شکسته ای که می خوانیم خودمان را در میان آنها یاد کنیم. ما به آنها خواهیم پیوست. (السلام علیکم و علی عباد الصالح) برکت نیز آخرین نعمت زندگی شماست، اساس وجود شما وجود خالق شماست و می شنوید که خداوند متعال نصرت شما را پس از این نعمت اجابت می کند. برکت، ارزش نعمت.

از کلمات جدید مانند سلام مجدد، سلام مجدد، سلام مجدد، سلام مجدد، سلام مجدد و غیره استفاده نکنید. من نمی دانم این کلمات به چه معناست؟ سلام مجدد یعنی چه؟ همه شما در بهشت ​​جایی دارید و بروید همیشه خوش آمدید. السلام علیکم من رب الرحمنین.

2- طبیعت

رفتار متعادل یکی دیگر از ویژگی های گوینده است. گوینده به راحتی عصبانی نمی شود. به راحتی در شادی کاذب نمی افتد، عجیب نمی خندد. درآوردن آن از فر عمیق و سخت است و یک و دو نمی کند و در یک کلام تعادل روحی دارد. برخی افراد را نمی توان پیش بینی کرد، اما گوینده را می توان پیش بینی کرد، می دانیم که صبور و متعادل است. به راحتی گریه نکنید، عصبانی نشوید، کمی تلخی را به همراه داشته باشید، زیرا بدانید که این خارج از تعادل اخلاقی گوینده است. برخی از سخنرانان بیش از حد انتقادی هستند. مردم می پرسند مشکل کار من چیست؟ نقطه ضعف چیست؟ آیا نمی دانید چقدر قدرتمند است؟

یکی از شرایط یک شخصیت متعادل گوینده رادیو این است که اولا شما هرگز خود را تحقیر نمی کنید. دومین، شما پذیرای انتقاد هستید. اگر کسی نظری به شما داد به آن گوش دهید. گاهی اوقات 5 نفر به شما نکته ای را هشدار می دهند و باید سعی کنید سریع آن را برطرف کنید. شخصیت شما را تقویت می کند.

3- حقایق

صادق بودن بسیار مهم است. در برخورد با مردم صادق و بی ریا باشید، منصف و صادق باشید نه دو رو. دروغگوها به راحتی قابل تشخیص هستند، آنها کلمات بسیار بدی هستند، دروغ ها... من برای شما مثال می زنم:

یک سخنران و مجری ما برنامه ای در ماه مبارک رمضان ارائه کردند. یکی از آن سخنرانانی که نسبت به مردم ابراز تواضع می کرد و می گفت من مردم را دوست دارم و آدم کوچکی هستم. گفتم: خدای نکرده اگر راست می گوید خیلی متواضع است. یک روز روی خورشید ایستاده بود و با یک نفر دیگر برنامه رمضانی می ساخت. دوربین صحنه را از زاویه دید وسیع نشان داد، این یک مهمانی در اتاق کنفرانس بود. می دانید دوربین همه چیز را خیلی بی رحمانه نشان می دهد و این صحنه را نشان می دهد... او مدعی شد که من مردم را دوست دارم و... نوجوان ایستاد و لنگان لنگان در میان جمعیت رد شد. راه می رفت و تا پیری می رفت، آرام آرام از پله ها بالا می رفت، پسر حدود دوازده سیزده ساله بود. پسر آمد و این سرور را گرفت. دستش را روی شانه های مجری گذاشت و در همان لحظه ما حضار احساس کردیم پسر نابینا شده است. این صاحبخانه پرمدعا که ادعا می کرد مردم را دوست دارد اینگونه حرف می زد و میکروفون را کنار می کشید و با تلخی به پسری که پیش ما آمده بود می گفت: این چه حرفی می زنی؟ - باشه بیا که... کی گفته باید بره بالا؟ متوجه نشد که دوربین زیر نگاهش است. مگه تو اون معشوقی که پنج دقیقه پیش بودی نیستی؟ یکی از همین عاشقا اومده بود ارزش داره اینجوری رفتار کنی؟ یک جایی مشت مردی گره کرده است. خودمان را اصلاح کنیم یا زیاد ادعا نکنیم. صداقت یعنی همین

4- بنیادهای مذهبی و ملی

یکی دیگر از ویژگی های شخصیتی داشتن مبانی دینی و ملی است. ما باید به چیزی اعتقاد داشته باشیم. بدون هیچ چیز نمی توانستیم کشورمان را دوست داشته باشیم، دین خود را دوست داشته باشیم. بیایید با تمام وجود اسلام را بپذیریم. مثلاً صبح روز میلاد امام زمان که سخنران درباره امام زمان صحبت می کند، باید در لحن او کنایه وجود داشته باشد تا واقعاً احساس کند که در جشن میلاد شرکت می کند و صحنه سازی نمی کند. از صحنه سازی که یکی از خطرناک ترین اتفاقاتی است که ممکن است برای گویندگان مراسم مذهبی بیفتد خودداری کنید. افرادی که هنگام عمل یا صحبت کردن از ریا استفاده می کنند، بیش از همه مورد نفرت قرار می گیرند. من دو سه گوینده را می شناسم که در لحن صدایشان ریا هستند. آنها مورد نفرت مردم هستند. گاهی تشخیص ریا دشوار است، مانند حرکت مورچه سیاه بر سنگ سیاه در شبی تاریک. از سخنان سخنران معلوم می شود که آیا او دین اسلام را دوست دارد یا نه، آیا عناصری از فرهنگ کشورش را دوست دارد یا نه. مثلا مجری برای اینکه با رفتارش رضایت مخاطب را جلب کند، دست دیوان حافظ را می گیرد. هنرمندانی که عمیقاً حافظ را دوست دارند و دیوان حافظ را یکی از پایه‌های فرهنگی خود می‌دانند، این کتاب را بدون شک به آن‌ها نشان می‌دهد یا نه، به این کتاب احترام می‌گذارند، اما هنرمندانی که این کار را به صحنه می‌برند، اهمیتی ندارند. مثلاً دیوان را باز می کنند، غزلی می خوانند (گاهی آن را اشتباه می خوانند و در آنچه می خوانند اغراق می کنند)، بعد که تمام می شود می گویند خوب مخاطب عزیز، برسیم به اصل سخن امروز و سخنرانی خودمان را شروع کنیم. در حالی که این رئیس اجرایی حتی با دربار حافظ آن گونه که باید رفتار نکرد. برایش مهم نبود که چه کار می کند. اما برخی از اولین مجریان روشن که دربار حافظ را با وقار خاص می گیرند و سپس آن را باز می کنند. حواستان به قاریان بزرگ قرآن باشد، قرآن را حفظ می کنند، اما به احترام خود کتاب، قرآن را باز می کنند و نگاه می کنند. ممکن است سوره نباشد، اما مؤدب است. از خواندن لذت و لذت دارند، اما مؤدبانه به صفحات مقدس قرآن نگاه می کنند. حافظ خوان باید پس از خواندن کتاب را با ادب ببندد و با وقار و احترام به دست بگیرد و ساکت بماند. در رفتار و عملکرد خواندن خود به این نکات ظریف توجه کنید. مردم می فهمند. بگذارید این شعار درونی شما باشد که مردم همه چیز را درک کنند، از جمله از میکروفون های رادیویی و گیرنده های رادیویی شما. سخنرانانی هستند که بعد از پانزده، بیست سال صحبت و بازیگری می روند و هیچکس به آنها نگاه نمی کند. این که هیچ کس به آنها اهمیت نمی دهد چندین پیام دارد: 1- متوجه باشید که ممکن است مردم شما را به یاد نیاورند، پس برای خدا کار کنید. 2- میدونی چرا تذکر نمیدن؟ چون برای مردم کار نکردی. قبلا هم گفتم برای خدا کار کنید برای مردم کار کنید اگر اینطور شد درهای موفقیت و محبوبیت به روی شما باز می شود نه شهرت. از شهرت بیزاری. محبوب شود

5- تعادل در احساسات

گویندگان و خبرنگاران حق ندارند احساسات خود را پشت میکروفن و جلوی دوربین های صدا و سیما بیان کنند. گوینده باید به نهایت نفرت برسد. اما نفرت او نباید منفجر شود. گوینده باید تا حد امکان بخندد. اما نخند.به نهیب برو اما نهیب نکن. گریه برای افراد حساس قوی نیست. به راحتی تحریک پذیر هستند، مانند افرادی که برای انجام بازی تنبل هستند بعضی ها گریه می کنند و گریه می کنند. مخصوصا اخباری مثل زلزله اگر خبرنگاران می خواهند اعلام کنند خوب اعلام کنند. خبرنگاران می خواهند اعلام کنند، آفرین، مردم کشور به اطلاعاتی که شما ارائه می دهید نیاز دارند. نه احساسات شما آنها به کمک نیاز دارند، کارهایی برای انجام دادن دارند، به اطلاعات نیاز دارند تا بدانند چه کاری انجام دهند. گریه مشکلی را حل نمی کند. یک لحظه می ایستید، گزارش می دهید، واضح و با اطمینان صحبت می کنید... ای مرد، ما بدبختیم، فقیریم، دنیا در حال خراب شدن است... چنین چیزی وجود ندارد. و در این شرایط با احساسات خود چه می کنید؟ وقتی گزارش تمام شد به گوشه ای می روی و برای خودت گریه می کنی. اما به نظر نمی رسد که فرد مقابل شما باشد.

هیچ کس نباید مشکوک باشد. نگران این نباشید که چگونه عواطف و احساسات گوینده را پنهان کنید. سخنرانان، خبرنگاران، مجریان و خبرنگاران باید در لحظات حساس برای ملت با قدرت صحبت کنند و قدرت روانی داشته باشند که احساساتی و احساساتی نباشند.

6- عزت نفس

افرادی که بر اساس باورهای ذهنی (عقاید ذهنی، باورها یا پذیرش هر چیزی) عمل می کنند، پس از عمل و رفتار احساس رضایت می کنند، این رضایت موجب آرامش می شود. آیا معنی دو راه را می دانید؟ نقش بازی یعنی چه؟ یعنی باید کاری کنم که در درونم قبول ندارم و این درگیری تبدیل به یک مشکل روحی و درگیری دائمی با خودم می شود. عزت نفس یعنی من خودم را با هر آنچه دارم دوست دارم. عشق به خود با رضایت از خود متفاوت است. خودتان را دوست داشته باشید و خودتان را همانطور که هستید بپذیرید. به خودت احترام بگذار.

میخوای بدونی خودتو دوست داری یا نه؟ میخوای بدونی خودتو دوست داری یا نه؟ ببین، حاضری انتقاد کنی؟ آیا توسعه خود را می خواهید؟ اگر کسی شما را به یاد آورد خوشحال می شوید؟ اگر خوشحال نیستید، اگر از انتقاد اجتناب می کنید، اگر انتقاد پذیر نیستید، خودتان را دوست ندارید، خود را دوست ندارید و عزت نفس ندارید، اما در درونتان ذلت وجود دارد و وحشتناک . تشخیص اینکه آیا انسان خودش را دوست دارد یا نه بسیار آسان است. این با یک عاشق خودخواه بودن فرق دارد، با خود راضی بودن که انگیزه اش بیرونی است فرق دارد. رضایت از خود یک انگیزه بیرونی است، اما عزت نفس یک انگیزه درونی است، نوعی توانمندسازی و شکرگزاری در برابر نعمت های خداوند است. می خواهد بگوید دوستت دارم، کارم را دوست دارم، از آن طرف فرار می کند، به فکر جابجایی همکارش است، نمی خواهد همکارش از آن طرف کمی پیشرفت کند بله. خیلی آسان است که به خود نمره شخصیت بدهید. ببین وقتی دوستت برنامه خیلی موفقی میده پیشش میری ازش تعریف میکنی؟ اگر می دانید پس فردی با شخصیت هستید. روحت سالم، دلت سالم، راست می گویی، به جای خوبی آمده ای.

7- شجاعت در کلام

به گزارش بی بی سی، داشتن حس شوخ طبعی یکی از ویژگی های یک گوینده است. یادت هست که گفتم تندخو نباش، زود عصبانی نشو و زود به شادی کاذب نرسی؟ کمی شوخ طبع باشید و البته مجری و سخنران طنز حاضر بهترین پاسخ است. البته بی بی سی می گوید پوست کلفتی. (داشتن پوست کلفت) داشتن پوست کلفت را بر اساس معیارهای فرهنگی خود تعبیر می کنیم: جسارت در گفتار، شجاعت در زمان حال.

اگر خنده ندارید، اولین آسیبی که وارد می کنید ترس شما را کاهش می دهد. یکی از ویژگی های شخصیتی گوینده ماهیت ترسناک آنهاست. علاوه بر شوخ طبعی، ترس نیز ضروری است.

خنده خود را تغییر دهید خندیدن منظم اضطراب را کاهش می دهد. اخم بیان شما را کم می کند و جذابیت شما را کم می کند. اگر مغرور باشید از شما متنفر خواهند شد. ولی غرور خوبه غرور در فارسی معنی خوبی دارد اما در عربی معنی ندارد. قرآن می فرماید: «ای مردم، این بد است، اما مردی که به حرفش افتخار کند می تواند از غرور کشورش دفاع کند.

8- روحیه یادگیری

سخنرانانی که به درستی توسعه یافته اند، با رشد خود تلاش می کنند تا بیشتر بیاموزند. برای مجری، خبرنگار، خبرنگار خیلی مهم است که به جاهای مختلف سر بزند، ببیند در کجا چیزی تدریس می شود، برود یاد بگیرد... چه کتابی گفته؟ کجا گیر کرده؟ برو بخر...

9. واضح صحبت کنید

دو یا سه راه برای سرعت خوان ها وجود دارد که واضح صحبت کنند:

گویندگان باید بتوانند 110 کلمه در دقیقه را روان صحبت کنند. انگلیسی زبانان بومی باید بتوانند 150-170 کلمه در دقیقه روان صحبت کنند، البته نثر شعر نیست. تیز نیست ... شفاف. به خصوص در داستان، او باید بتواند روان و با 100-110 کلمه در دقیقه صحبت کند. بسیاری از مقالات با صرف حداقل یک ساعت در روز برای خواندن آنها جالب هستند. در این صورت آنچه در دهان شماست در کلمات منعکس می شود. راه دیگر برای خوب صحبت کردن، دعا کردن است. افزودن دو تا سه دقیقه به دو یا سه دقیقه نماز برای انجام آن پنج یا شش دقیقه بسیار مفید است. اثربخشی تمرین ها فراتر از خواندن متن است، کلمات را هنگام خواندن واضح و آرام می کند. 

البته هر تمرین خاصی یکی از ابعاد صدای صفحه تماس زهرا شیراحمدی است. مثلاً حافظ اساساً گفتار را بهبود می بخشد و گرمی و تأثیر کلام شما را افزایش می دهد. حتی برای یک خبرنگار خبری. مطالعه متون سعدی به شما زبان می آموزد، گفتار زنده فردوسی به شما نیرو می بخشد. البته زنان نباید با خواندن شعر فردوسی لطافت لحن زنانه خود را از دست بدهند و مردان نیز لحن مردانه خود را از دست ندهند. امروزه در بین گویندگان ما، گویندگان مرد با جذابیت زنانه و ما گویندگان زن با صدای مردانه داریم. لحن زنانه داریم، لحن مردانه داریم، لحن زنانه داریم، لحن مردانه داریم. ما احترام مردانه و لحن زنانه داریم. در عین حال نثر برای مردان و نثر برای زنان وجود دارد. نه همه نثرها را زنان باید بخوانند و نه همه نثرها را مردان. برای مثال، ساعت یازده شب، زنی این شعر را با صدای زنانه خواند: «دیشب که به خانه رسیدم خسته بودم، لباس‌هایم را درآوردم، روی تختم دراز کشیدم و به این فکر کردم که فردا چگونه کنسرت بدهم. " خب خانم شما این قسمت را نخوانده اید یا به همکارتان داده اید که این قسمت را بخواند. کلماتی هستند که مختص مردان است و کلماتی هستند که مختص زنان است. آنها را نمی توان به یک شکل خواند. بعد می گوییم گوینده خوب است و گوینده بد. میگم چرا؟ آیا بلندگوی بدی است که صدای خوبی دارد؟ فقط داشتن صدای خوب ملاک نیست.

با صدایی غیرقابل استفاده گوینده شد. اگر فقط صدا ملاک است، بیایید به میدان امام حسین تهران سر بزنید، چند فروشنده را می شناسم که صدای خیلی خوبی دارند. گاهی صدای نمک خیابان خیلی زیباست. صدایشان شش یا هفت هجا است اما نمی توانند حرف بزنند.

برخی از کلمات مانند "یاعلی" مذکر هستند برخی از کلمات مانند "خاک علم" مونث هستند.

10- افراد خوش مشرب

چه کسی مردم را بدون محدودیت دوست دارد؟ بعضی ها می گویند نه... راست می گویند مهم این است که همه را دوست داشته باشیم. جوان، پیر، پیر، جوان، دختر، پسر، بداخلاق، مودب، بیمار، سالم، اجباری، غیرقابل اجرا، منظم، بی نظم... گوینده ای که از مردم خوشش می آید وقتی در مورد مردم صحبت می کند - منظم یا زیر دست رانندگان بی نظم رادیو. و تلویزیون ، با محبت حرف می زند و حرفش تاثیرگذار است. این راز گفتار پیامبر است. او با تبدیل سرسختی آتش به نور عشق، یک مسافر کویر ناشناس را به چهره ای واقعی در تاریخ تبدیل کرد. گوینده نیز می تواند این کار را انجام دهد. آیا ما مردم را دوست داریم؟ صبح با مردم به خوبی احوالپرسی کنید. تبریک صبحگاهی بسیار مهم است زیرا شخصیت و مردم دوستی شما را نشان می دهد. صبح که از خواب بیدار می شوید در رادیو و تلویزیون چگونه به مردم سلام می کنید؟ سلام قابل استفاده مجدد هست؟ آیا موقتی است؟

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 102
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 307
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 1,166
  • بازدید سال : 28,591
  • بازدید کلی : 68,312