loading...
سایت خبری
نویسنده سایت خبری بازدید : 45 جمعه 06 مرداد 1402 نظرات (0)


یکی از ارکان مهم زندگی خواب است، ما بیشتر عمر خود را در خواب می گذرانیم پس باید به خواب خود و مکانی که در آن می خوابیم توجه ویژه ای داشته باشیم. شاید بسیاری از افراد پس از بیدار شدن با احساس بدی از خواب بیدار شوند یا کمردرد، پاهای خسته داشته باشند، چنین افرادی از تشک و بالش خوب برای خواب استفاده نمی کنند، به همین دلیل است که بعد از خواب احساس غمگینی می کنند.

امروزه با توسعه آنتی بیوتیک ها این مشکلات دیگر به وجود نمی آیند. ماساژ بدن شما را آرام می کند و ماهیچه های شما را شل می کند و در عین حال ستون فقرات شما گرم می شود. اگر می خواهید اطلاعات کامل تری در مورد متخصصان پزشکی یا بیماری ها کسب کنید، حتما توتی کالا را دنبال کنید.

تشک معمولی چیست؟

بد نیست که تشک های معمولی را در بازار تشک فنری می نامند. تشک های فنری به عنوان ساده ترین تشک ها شناخته می شوند و در مقایسه با انواع دیگر ارزان تر هستند. در این تشک ها از فنر برای افزایش نرمی تشک استفاده شده است.

تشک های فنردار در دو نوع قاب دار و بدون فریم تولید می شوند. هر دو مدل تشک فنردار برای افراد با وزن کمتر از 60 کیلوگرم مناسب است. به دلیل انعطاف پذیری بالا، این تشک ها برای افرادی که در هنگام حرکت به لرزش فنر حساس هستند ایده آل نیستند.

تشک های عمومی را می توان از نظر نوع فنر به دو دسته تقسیم کرد: Medical mattress

تشک فنر متصل: این نوع فنر ممکن است Miracoil یا فنر سیم پیچ نامیده شود. در مورد فنرهای این تشک ها در بازار زیاد خواهید شنید، یعنی استانداردی که ارتباط مستقیمی با ضخامت فنر دارد. به عبارت ساده، هرچه این عدد کمتر باشد، تشک سفت تر است. این فنرها در سرتاسر تشک ترکیب شده اند که هم مزایا و هم معایبی دارد.

تشک فنری مجزا: این نوع تشک نسبت به نوع فنری متصل، پشتیبانی بیشتری از پشت ایجاد می کند. فنرهای این تشک به صورت مجزا در پاکت های مخصوص قرار گرفته اند و از یکدیگر جدا شده اند، یعنی حرکت آنها مستقل از یکدیگر است. تعداد فنرهای استفاده شده در این تشک ها بیش از 5000 عدد است و هر چه تعداد آنها بیشتر باشد کیفیت تشک بهتر است اما تعداد فنرها تنها عامل تاثیرگذار نیست و باید مراقب باشید که فقط به فروشندگان این عدد در مورد کیفیت تشک اغراق آمیز نیست. مطمئن باشید که اگر تشکی تعداد فنرهای باکیفیت کمی داشته باشد، کیفیت بسیار بهتری نسبت به تشکی با فنرهای بسیار کم کیفیت ارائه می دهد. عمر مفید این تشک ها معمولاً کمتر از 10 سال است.

تشک طبی یا ارتوپدی چیست؟

تشک طبی یا ارتوپدی نوعی تشک است که مفاصل را پشتیبانی می کند. در توضیحات تشک های طبی می توان گفت که این نوع راحتی ها فنر ندارند و معمولا از فوم، اسفنج یا یونیلیت استفاده می کنند. این تشک ها معمولاً تشک های سفت هستند و از نظر عمر مفید نسبت به سایر انواع تشک ها طول عمر کمتری دارند. قیمت این چاقوها تا حد زیادی تحت تأثیر کیفیت مواد به کار رفته در آنها است. برای بهبود کیفیت این تشک ها اغلب از مموری فوم استفاده می شود که معمولا بهتر از تشک های غیر طبی است.

تفاوت تشک طبی با تشک معمولی چیست؟

تفاوت اصلی بیماری های عفونی و قارچی در عدم استفاده از ریشه در ایجاد بیماری است.

اما در ساخت تشک های مدرن و طبی از مواد اولیه گرانتر و تکنولوژی پیشرفته تری استفاده می شود.

جنس پارچه و رویه اصلی این تشک عموماً ژاکارد است. که خاصیت تنفس سلولی، ضد تعریق و ضد حساسیت دارد و در انواع خاصی از الیاف ضد شعله استفاده می شود.

فنرهای به کار رفته در آنها نیز از آلیاژهایی با کیفیت خاص ساخته شده که در شرایط خاص تولید می شوند. طبقه بندی و ارتباط آنها بر اساس اصول علمی و ریاضی است. به طوری که سطح بار و وزن آنها دقیق و بالا باشد.

فوم مورد استفاده در تشک های طبی دارای تراکم خاصی است. برای مقابله با تغییرات بدن و فشار وزن تانیل چوب فوم از آسیاب و ترکیب دسته های مختلف اسفنج های وارداتی ساخته می شود.

تهیه محصولی با این ویژگی ها نیازمند برنامه ریزی دقیق، پرسنل مجرب و کار فیزیکی فشرده است که توانسته باشد محصولی با خواص عالی و منحصر به فرد و همچنین تکنولوژی روز ارائه دهد. استفاده از چنین فناوری پیشرفته ای نیز مستلزم حضور متخصصان با دانش فنی لازم و بالا است.

واضح است که جمع آوری چنین مجموعه ای گران است و نمی توان از چنین محصولی انتظار قیمت پایینی داشت. بنابراین، تفاوت بزرگ بین این دو تشک، تفاوت قیمت است.

نسبت سختی و نرمی تشک با توجه به نیاز بدن بیمار

انعطاف پذیری (در حد لازم، نه کمتر) برای انطباق با منحنی های بدن؛

داشتن انعطاف پذیری متعادل (فشار زیاد و سفت بودن تشک هر دو مضر هستند)

پارچه مناسب (معمولاً بافته شده و بدون درز) با خواص قوی و خوب دوخته شده، ضد میکروبی و ضد حساسیت

استفاده از پارچه های مخصوص با خاصیت تنفس یا کپسول هایی که برای تهویه خوب و تامین اکسیژن روی تشک قرار داده شده است.

داشتن بخاری برای حفظ دمای مناسب و در موارد خاص پزشکی، گرم کردن تشک برای اهداف ماساژ درمانی و تسهیل گردش خون مهم است.

مزایای استفاده از تشک طبی

این مهم است که بفهمید چگونه هنگام استراحت و خواب شبانه خود را راحت تر کنید. ممکن است چیزی که به یک فرد آرامش می دهد با دیگری متفاوت باشد زیرا شاید کمر و درد نیاز به توجه ویژه داشته باشد.

تشک های طبی برای کسانی که از درد کمر و مفاصل رنج می برند طراحی شده است. این نوع دردها نیاز به توجه ویژه دارند. تشک های طبی با استفاده از تکنولوژی خاص به بهبود و کاهش درد این افراد کمک می کنند. مطالعات نشان داده است که کیفیت و مقاومت تشک ها پس از 7 سال از بین می رود. پس از 8 سالگی تشک، خرید تشک طبی جدید یکی از ضروریات برای داشتن خوابی راحت است.

اطمینان از راحت بودن وضعیت خواب شما در شب، کلید استراحت عضلات و مفاصل است. اگر بدن شما بتواند در یک موقعیت طبیعی با ستون فقرات در یک راستا قرار گیرد، عضلات شما می توانند شل شوند. اگر تشک شما متناسب با بدن شما نیست، ماهیچه های شما باید تمام شب کار کنند تا بدن شما در تعادل باشد. این یکی از علل درد و خشکی در هنگام بیداری است.

تشک معمولی بخریم یا تشک فنری؟

بی خوابی یکی از مشکلاتی است که می تواند توانایی افراد را در طول روز تحت تاثیر قرار دهد و کارایی آن ها را در محل کار کاهش دهد و در دراز مدت منجر به کاهش سلامت و شادابی افراد شود. تشک طبی تانیل چوب به همین دلیل است که روانشناسان همواره کیفیت خواب را به عنوان یکی از مهم ترین عوامل سلامت و تندرستی بالا می برند.

تشک مناسب اولین چیزی است که به طور مستقیم بر خواب افراد تأثیر می گذارد.

خرید یا نخریدن تشک سلیقه ای است، برخی افراد دوست دارند روی تشک فنری بخوابند و برخی دیگر به دلیل مشکلات جسمی ناشی از بیماری به تشک طبی نیاز دارند. این تشک ها ایده آل ترین شکل را دارند و از عوارض مفصلی جلوگیری می کنند. بنابراین، شما باید یک تشک با توجه به نیاز خود خریداری کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 40
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 94
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 710
  • بازدید ماه : 3,327
  • بازدید سال : 30,752
  • بازدید کلی : 70,473