loading...
سایت خبری
نویسنده سایت خبری بازدید : 415 جمعه 19 خرداد 1402 نظرات (0)


راه اندازی کافه رستوران یکی از جذاب ترین مشاغل دنیاست، کافه داران تمکن مالی خوبی دارند و می توانند رویدادهای فرهنگی مختلفی را در آنجا برگزار کنند. با این حال، روش راه اندازی یک کافه هیچ تفاوتی با سایر موارد در بخش پذیرایی ندارد. اما راه اندازی کافه یا کافی شاپ ویژگی های خاصی دارد که باید در طراحی نقشه و پلان و در خرید وسایل کافی نت مورد نیاز رستوران به آن توجه کرد. اگر قصد افتتاح کافی شاپ یا کافه رستوران را دارید، با مطالعه این مقاله می توانید تصمیم قاطع و اصولی تری در انتخاب خود بگیرید. در این مقاله به اختصار شما را با 7 نکته مهم آشنا می کنیم که قبل از راه اندازی و شروع باید با آنها روبرو شوید و تصمیم بگیرید.


انواع کافی شاپ را بشناسید

قبل از راه اندازی کافی شاپ، باید با نوع قهوه آشنا شده و سپس تجهیزات را خریداری کنید. از انواع کافه ها:

کافی شاپ لوکس

این نوع کافی شاپ برای افراد مشهور و مشهور طراحی شده است. در این نوع کافی شاپ خدمات و تجهیزات آن گران است، نسبت به سایر کافی شاپ ها تفاوت زیادی در دکوراسیون و قیمت وجود دارد.

کافی شاپ های تخصصی

قهوه خانه های خصوصی با سایر قهوه خانه ها تفاوت زیادی دارند و بر اساس اصول و قوانین خاصی اداره می شوند. علاوه بر این، دکور و چیدمان این قهوه خانه ها بسیار خاص و منحصر به فرد است.

موبایل قهوه

این نوع کافی شاپ یکی از جدیدترین ایده هایی است که می تواند نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. در واقع کافی شاپ سیار بر خلاف سایر کافی شاپ ها دغدغه اخذ مجوز، طراحی دکوراسیون و تجهیز آشپزخانه کافی شاپ را ندارد. اینها دلایل محبوبیت کافی شاپ های سیار است.

کافه دانشجویی

کافی شاپ های دانشجویی در دانشگاه ها و فرهنگسراها ایجاد می شوند و دکوراسیون آن ها طراحی منحصر به فردی دارد. در طراحی دکوراسیون کافی شاپ برای زیبایی بیشتر می توانید از عکس های نویسندگان و دانشمندان حوزه های مختلف استفاده کنید.

  • یک طرح تجاری برای راه اندازی کافی شاپ تهیه کنید

    برای موفقیت در راه اندازی کافی شاپ باید یک طرح تجاری تهیه کرد. ایجاد یک طرح تجاری به شما کمک می کند تا کافی شاپ خود را به درستی راه اندازی و مدیریت کنید. یک طرح کسب و کار شامل موارد زیر است:

    چگونه یک کافی شاپ راه اندازی کنیم

    رقبای این حوزه را بررسی کنید

    تحلیل بازار

    استراتژی بازاریابی و تبلیغات

    برآورد مالی و حساب هزینه راه اندازی کافی شاپ

    یک طرح مدیریت کافه ایجاد کنید

    پس از گذراندن اولین مرحله نوبت به یکی از مهم ترین قسمت های راه اندازی کافی شاپ یعنی انتخاب مکان می رسد که نقش مستقیمی در موفقیت یا شکست کسب و کار دارد.

    2- انتخاب محل کافی شاپ یا کافی رستوران

    یکی از مهم ترین مسائلی که در راه اندازی و راه اندازی کافی شاپ باید به آن توجه کرد، انتخاب مکان مناسب است. هنگام انتخاب محل کافی شاپ باید مشخصات جمعیتی و جمعیتی محل را در نظر گرفت.

    مکان مناسب باعث جذب مشتریان بیشتر، فروش بیشتر و در نهایت سود و درآمد بیشتر می شود، در حالی که مکان نامناسب خطر ضرر، ورشکستگی و تعطیلی کافی شاپ ها را افزایش می دهد.

    هنگام انتخاب محل کافه، ابتدا باید به چهار نکته کلیدی توجه کنید:

    موقعیت جغرافیایی: موقعیت منطقه، ویژگی های فرهنگی و جمعیتی آن

    مدت قرارداد: بهتر است رستوران یا کافه بخرید، در غیر این صورت قرارداد بلندمدت ببندید.

    رقبای محلی: 90 درصد از مشتریان و رقبای شما در 15 دقیقه رانندگی هستند. پس در این شرایط تمامی رقبا را رصد کنید و نکات مثبت و منفی آنها را استخراج کنید.

    دسترسی به بازار: دسترسی مهمترین نکته در انتخاب مکان برای راه اندازی کافی شاپ است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

    در انتخاب مکان به این نکات توجه کنید:

    نزدیک بودن به دانشگاه، مراکز آموزشی، مراکز اداری و تجاری

    شهرت مکان و بینش و چشم انداز مربوطه

    نزدیک به پارک ها، مراکز تفریحی، مراکز درمانی و غیره.

    یافتن جای پارک مناسب برای پارکینگ

    جلوگیری از آلودگی صوتی و بصری

    با توجه به بار ترافیکی محلی و دسترسی آسان با وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و مترو

    داشتن فضای سبز کافی و رعایت زیبایی بصری

مکان‌های زیر در مقایسه با مکان‌های دیگر برای راه‌اندازی کافه‌ها سودآورتر خواهند بود:

در کنار کتابخانه های بزرگ شهر

راه اندازی رستوران در کنار یک کتابفروشی معروف

مجتمع خرید و بوتیک لباس

دانشگاه ها و مجتمع های آموزشی

موزه ها و مراکز فرهنگی

تئاتر و سینما

سالن های موسیقی، فروشگاه های موسیقی

گالری های هنری

باشگاه ها و باشگاه های ورزشی

3- تجهیزات کافی شاپ

خرید تجهیزات کافی شاپ

در این قسمت باید با شرکت سازنده و وارد کننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی مشورت کنید. تجهیزات کافی نت در ایران عموما از خارج از کشور وارد می شود. به همین دلیل قیمت آنها با توجه به نوسان دلار متفاوت است. این تجهیزات استاندارد عبارتند از:

دستگاه آبمیوه گیری

ساندویچ ساز و وافل ساز

isya sut

میلک شیک ساز یک لیوان و سه لیوان

مخلوط صنعتی

کرم دستی یا برقی

آسیاب قهوه

و دستگاه اسپرسوساز

گران ترین هزینه ای که برای خرید تجهیزات کافی شاپ پرداخت می شود، دستگاه اسپرسوساز است که قلب تجهیزات کافی شاپ است. البته، اگر به اندازه کافی مطالعه کنید تا یک رستوران باز کنید و غذاهای سبک مانند ساندویچ، پنه، ماکارونی و مانند آن بخورید، به تجهیزات دیگری مانند دستگاه ماکارونی، کباب پز و مانند آن نیاز خواهید داشت.

مشاوران آپادانا تهذیه آراز آشپزخانه کافه شما را بر اساس اصول برنامه ریزی و مهندسی طراحی کرده و پس از دریافت تایید نهایی از شما و محل و مشخصات تجهیزات و ابزار مورد نیاز شما، اقدام به خرید، نصب و سازماندهی آن ها بر اساس نیاز شما خواهند کرد. شما این بخش مهم و اساسی رستوران خود را با خیال راحت و بدون استرس اداره خواهید کرد.

4- اهمیت دکوراسیون داخلی کافه

دکوراسیون جایگاه مهمی در چیدمان یک کافه دارد. دکور کافه، فردیت رستوران شما را مشخص می کند، بنابراین کافی شاپ های مختلف هزینه زیادی را صرف طراحی دکور خود می کنند. مشاهده می شود که افراد به دلیل دکوراسیون یا چیدمان نامناسب و فضای نامناسب از مراجعه به کافه یا رستوران پرهیز می کنند و یا پس از یک بار مراجعه می خواهند کافه دیگری را برای دفعات بعدی انتخاب کنند.

نمایش فیلم مجتمع غذایی پارسه سیرجان هشتم

نکات ضروری برای دکوراسیون خوب:

هنگام ایجاد مبلمان کافه با میز، صندلی و سالن، هارمونی و هارمونی را حفظ کنید، تمی را انتخاب کنید که با یکدیگر یا چند رنگ اصلی سازگار باشد، از گل و گیاه در ترکیب بندی استفاده کنید یا گل هایی را برای ایجاد و تزئین فضا در نظر بگیرید. شامل گل و گیاه یا آکواریوم و ماهی های تزئینی و غیره با استفاده از تجهیزات و میز و صندلی های خاص و منحصر به فرد بودن و خلاقیت و کپی برداری از سایر رقبا می باشد (در مقاله به نقش خلاقیت در سازماندهی رستوران پرداخته شده است. جزئیات)

5- منوی کافه

منوی کافه رستوران و رستوران

کافی شاپ ها پیام های مختلفی برای مشتریان دارند. مثلا منویی با نام های ناآشنا و عجیب و غریب اما بدون قیمت، به مشتری پیام اشتباهی مبنی بر بالا بودن و گران بودن قیمت ها که ذکر نشده و نام های ناشناس می دهد. تصمیم گیری و انتخاب در گذشته در این سایت به تفصیل در مورد طراحی منوی رستوران نوشته ایم که مطالعه آن ها را به شما توصیه می کنیم.

در این مقاله 13 معیار مختلف برای طراحی منو ذکر شده است که می تواند در بهینه سازی و سودآوری کافه یا رستوران شما بسیار موثر باشد. اما در مجموع یک منوی خوب باید واضح و دقیق باشد و اگر نام لاتین یا خارجی در آن وجود دارد، بهتر است توضیح کوتاهی در مورد آنچه در کنار این نام وجود دارد، داده شود. ضمناً باید قیمت ها درج شود تا مشتری با خیال راحت و آرامش بیشتری سفارش دهد و این را در نظر داشته باشید کافه هایی با قیمت های نامناسب و گران مشتری زیادی ندارند و مشتریان فعلی و آینده را از دست می دهند.

6- تعمیر و نگهداری تجهیزات قهوه و نظافت

نظافت و نظم نیز از موضوعات مهم و قابل توجه است و علاوه بر هوشیاری و الزامات مسئولان بهداشتی، باید نظر مشتریان را نیز جلب کنیم. برای این کار بهتر است کارگران غذا را با دستکش، روپوش و لباس مناسب تهیه کنند و بهداشت و نظافت را همیشه رعایت کنند، زباله ها را هر روز و شبانه روز روی هم انباشته و تمیز نکنند، ماشین لباسشویی، تجهیزات آشپزخانه صنعتی و به اندازه کافی. . لوازم فروشگاهی مانند آبمیوه گیری، مخلوط کن و غیره باید مراقب باشند.

طبق استانداردها، تمامی تجهیزات و تمامی قسمت های رستوران و سفره خانه باید هر 24 ساعت یکبار به طور دقیق تمیز و نظافت شوند. این کار همچنین به محافظت بهتر و ماندگاری بیشتر تجهیزات کمک می کند.

تعمیر و نگهداری تجهیزات کافی نت.

همانطور که گفته شد، مهم ترین قسمت یک کافی شاپ، دستگاه اسپرسوساز است. برای نگهداری از این دستگاه، باید گزینه هایی را در نظر بگیرید که منجر به قهوه با کیفیت بالا و ماندگاری طولانی دستگاه می شود:

از آب مناسب استفاده کنید: از آب با سختی کم در دستگاه اسپرسوساز استفاده کنید.

دستورالعمل های دستگاه را دنبال کنید

اسپرسو ماشین لباسشویی بیرونی

شستشوی قطعات داخلی دستگاه اسپرسوساز

نگهداری دوره ای

7- مدیریت و پرسنل کافه

مدیران و کارکنان کافی شاپ

بدون شک نگرش و منش حرفه ای، مدیریت شایسته و موثر، انضباط و مصونیت با بازار مواد غذایی و ... برای مدیریت کافه ها مهم است. از این نظر می توانید از مقاله کارکنان رستوران در وبسایت استفاده کنید.

رستوران ها دارای فضاهای کوچک و بزرگ زیادی هستند، اما به طور کلی می توان آنها را به موارد زیر تقسیم کرد:

انتخاب موضوع و نوع کافه

تخصص کافه

آهنگ صحیح را انتخاب کنید

انتقال رویدادهای مهم

انتخاب نام و هویت برای کافی شاپ

استخدام نیروی مناسب برای کافی شاپ

تبلیغات و بازاریابی کافی شاپ

اخلاق طراحی حرفه ای

صفر تا صد امکانات کافی شاپ

برای موفقیت در این راه به طوری که بتوانید کافی شاپ مورد علاقه خود را راه اندازی کنید، باید چند نکته را در نظر بگیرید. راه اندازی یک کافه نیاز به یک برنامه ریزی دقیق و استراتژیک دارد تا همه چیز مرتب شود و یک کافی شاپ مناسب باز شود. با این حال، یکی از مسائل مهمی که در راه اندازی یک کافه باید به آن توجه کنید این است که ابتدا باید تجهیزات مورد نیاز کافه خود را مشخص کنید و سپس تجهیزات را آماده کنید. در مرحله بعد، درباره تجهیزات مورد نیاز برای تهیه قهوه بیشتر بدانید.


وسایل مورد نیاز برای تهیه قهوه

بتوانید نوشیدنی ها و منوی کافه خود را تهیه کنید. تهیه تجهیزات لازم ضروری است. در این قسمت از مقاله سایت آپادانا تهذیه آراز قصد داریم شما را با مهمترین تجهیزات کافه آشنا کنیم. انواع لوازم جانبی قهوه عبارت:

قهوه ساز

تکان دهنده

آسیاب قهوه

مخلوط کن

آبمیوه گیری

وافل ساز

زن کرم گل

فر کانوکشن

مترجم

بستنی

شرایط تاسیس کافی شاپ

راه اندازی یک کافه مستلزم در نظر گرفتن شرایط خاصی است. این اصطلاحات شامل موارد زیر است:

مساحت کسب و کار باید بیش از 20 متر مربع باشد.

کافی شاپ شما باید دارای سند مالکیت یا اجاره نامه معتبر برای اخذ مجوز کسب و کار مناسب باشد.

بهتر است نزدیک آرایشگاه و مدرسه دخترانه نباشید.

قوانین مهم برای کافه ها

برای ادامه کار موفق در کافی شاپ، بهتر است قوانین تعیین شده را رعایت کنید و آنها را به کارکنان خود محول کنید. برخی از قوانین مهمی که می توانید به خاطر بسپارید عبارتند از:

ساعت کاری کافی شاپ از ساعت 8 یا 9 صبح الی 12 شب می باشد که پس از ساعات مشخص شده می توانند کافی شاپ را نظافت نمایند.

طبق قانون، زنان مجاز به ایستادن در پشت روستا برای فروش کافی شاپ نیستند.

خانم هایی که می خواهند کافی شاپ راه بیندازند باید یک مرد را به عنوان رئیس اتحادیه معرفی کنند.

سرویس بهداشتی زنان و مردان باید مجزا باشد.

نصب دوربین مدار بسته الزامی است.

متن کامل مقاله را بخوانید: https://payju.ir/content/لیست-کافی-شاپ-های-شیراز

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 44
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 216
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 969
  • بازدید ماه : 482
  • بازدید سال : 27,907
  • بازدید کلی : 67,628