loading...
سایت خبری
نویسنده سایت خبری بازدید : 59 یکشنبه 02 اردیبهشت 1403 نظرات (0)


اطلاع از شرایط تحصیل، موسسات آموزشی، شرایط ویزا، شماره دانشگاه و غیره. در ترکیه دید واضحی از تحصیل در ترکیه دارید. ترکیه که به عنوان دروازه بین اروپا و خاورمیانه شناخته می شود، کشوری وسیع با نفوذ فرهنگی و سیاسی قوی است. دانشجویانی که ترکیه را برای تحصیل انتخاب می کنند به خود پیشنهاد می دهند در یک کشور پیشرفته با اقامتگاه و تحصیلات منحصر به فرد تحصیل کنند. برای دریافت پذیرش تحصیلی ترکیه 2024 با شرکت مهاجرتی همراه باشید.

ترکیه هر ساله میزبان هزاران دانشجوی بین المللی است. ترکیه یکی از بهترین گزینه های تحصیل در خارج از کشور با دانشگاه های عالی، مردم محلی دوستانه، مناظر خیره کننده و فرهنگی غنی است. اگر قصد تحصیل پزشکی در ترکیه را دارید تا پایان مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه هر آنچه را که در مورد مهاجرت تحصیلی به ترکیه باید بدانید در اختیار شما قرار خواهیم داد.

سیستم آموزشی در ترکیه

در سال های اخیر، ترکیه به یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان از سراسر جهان تبدیل شده است. استاندارد بالای زندگی، هزینه های آموزشی مقرون به صرفه، کیفیت بالای تحصیلات دانشگاهی و غیره. دلایل انتخاب این کشور به عنوان یک مکان خوب برای تحصیل عبارتند از: دانشگاه های ترکیه به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. سال تحصیلی ترکیه شامل دو ترم پاییز و بهار است. در مجموع، ترکیه دارای بیش از 200 موسسه آموزش عالی، از جمله 109 دانشگاه دولتی و 91 دانشگاه خصوصی است.

بودجه دانشگاه های دولتی توسط دولت تامین می شود، در حالی که مدارس خصوصی به بودجه خارجی و درآمد شهریه وابسته هستند. سیستم آموزشی ترکیه در حال توسعه است و روابط نزدیکی با بسیاری از دانشگاه های پیشرو جهان دارد. دانشگاه های ترکیه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در رشته های مختلف تحصیلی ارائه می دهند. دوره های لیسانس معمولا 4 سال طول می کشد. دوره های خاص مانند تحصیل پزشکی در ترکیه می تواند تا 6 سال طول بکشد. دوره کارشناسی ارشد معمولاً دو سال طول می کشد در حالی که مدرک دکترا حدود 4 سال طول می کشد. در حین تحصیل در ترکیه امکان اخذ مدرک کاردانی وجود دارد.

مطالعات کاردانی معمولاً شامل یک دوره دو ساله است که منجر به دریافت مدرک کاردانی می شود. برای ورود به دانشگاه ها مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن لازم است. چندین دانشگاه در ترکیه از شرایط آزمون ورودی و برخی از شرایط معدل برای پذیرش دانشجو استفاده می کنند. یکی از دلایل تحصیل در خارج از کشور ترکیه، هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه است.

تحصیل در ترکیه؛ فواید آموزش

ترکیه زندگی دانشجویی با کیفیت و جالبی را برای دانشجویان به ارمغان می آورد. از جمله مزایای تحصیل در ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وجود فرصت های آموزشی عالی در محیطی منحصر به فرد و در دسترس بودن بهترین و جدیدترین کیفیت آموزشی در ترکیه، این کشور را به یکی از مقاصد متعدد تحصیلی تبدیل کرده است. ترکیه با نرخ تحصیل 94.2 درصد دومین کشور جهان از نظر دسترسی به آموزش عالی است.

تنوع دانشگاه ها و برنامه های آموزشی و فرهنگی مرتبط از مزیت های تحصیل در ترکیه می باشد. ترکیه با تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی، بیشترین تعداد دانشجویان آموزش عالی را در اروپا دارد.

وجود پردیس های مدرن با امکانات باکیفیت، زندگی دانشجویی را برای دانشجویان بسیار راحت و بی دغدغه کرده است. مهم نیست که در کدام یک از 200 دانشگاه ترکیه تحصیل می کنید. شما یک زندگی دانشجویی مدرن و راحت مجهز به آخرین تکنولوژی روز دنیا را در تمامی پردیس ها تجربه خواهید کرد.

شرایط زندگی آسان از دیگر ویژگی های تحصیل در ترکیه است. هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است.

هزینه های تحصیل در ترکیه به خصوص برای دانشگاه های دولتی مقرون به صرفه است.

از آنجایی که تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف جهان در دانشگاه های ترکیه تحصیل می کنند، دانشجویان این فرصت را دارند که زندگی کنند و با فرهنگ های مختلف آشنا شوند.

تحصیل در ترکیه به دانشجویان این امکان را می دهد که زبان ترکی و حتی زبان های دیگر را بیاموزند.

در دانشگاه های ترکیه می توانید به زبان انگلیسی و سایر زبان ها تحصیل کنید. مدارس و دانشگاه های ترکیه از زبان های مختلفی برای آموزش استفاده می کنند.

بسیاری از دانشگاه های ترکیه توسط وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران به رسمیت شناخته شده اند. بنابراین دانشجویان پس از اتمام تحصیل می توانند برای کار به کشور خود بازگردند.

مدارک اعطا شده در اروپا و سایر نقاط جهان به طور گسترده مورد اعتماد و پذیرفته شده اند.

شرایط تحصیل در ترکیه

شرایط تحصیل در ترکیه بسته به دانشگاه، رشته مورد نظر و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود. یکی از شرایط مهم پذیرش در دانشگاه های ترکیه، قبولی در آزمون های ورودی مانند SAT، YOS، ACT، GMAT و ... می باشد. متقاضیان تحصیل در ترکیه می توانند با شرکت در این آزمون ها و کسب نتیجه مطلوب دانشگاهی در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند. همانطور که اشاره کردیم تحصیل در دانشگاه های ترکیه به زبان ترکی و انگلیسی امکان پذیر است. بنابراین، دانش آموزان باید گواهی تسلط به زبان ترکی (TOMER) یا انگلیسی (IELTS یا TOEFL) را بر اساس زبان برنامه ای که در هنگام ثبت نام انتخاب کرده اند ارائه دهند.

در غیر این صورت، دانشجویان ملزم به شرکت در دوره های آمادگی زبان تحت حمایت دانشگاه هستند. شرکت در آزمون ورودی برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه الزامی نیست و پذیرش در این دانشگاه ها بر اساس نتایج تحصیلی و مهارت زبان امکان پذیر است. داوطلبانی که مایل به تحصیل در ترکیه با حداقل 50 درصد نمره دبیرستان هستند می توانند برای پذیرش در این دانشگاه ها اقدام کنند.

ویزای تحصیلی برای تحصیل در ترکیه

پس از پذیرش در دانشگاه های ترکیه، دانشجویان باید برای ویزای تحصیلی ترکیه اقدام کنند. متقاضیان مهاجرت تحصیلی به ترکیه باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای تحصیلی از طریق سفارت ترکیه در کشور خود انجام دهند. ویزای تحصیلی ترکیه به مدت 90 روز صادر می شود. دانشجویان باید ظرف یک ماه برای اجازه اقامت دانشجویی اقدام کنند. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه عبارتند از:

آخرین مدرک تحصیلی با ترجمه مدارک (ترکی یا انگلیسی)

ریز نمرات تحصیلی

زندگینامه

نامه الهام بخش

پیشنهاد

پاسپورت معتبر

نامه پذیرش دانشگاه

رسید پرداخت برای بررسی اسناد

سند شخصی

فرم درخواست ویزای دانشجویی

سند بیمه مسافرتی

گواهی تمکن مالی

چند عکس و ...

آزمون ورودی دانشگاه ترکیه

مهاجرت تحصیلی به ترکیه و دانشگاه های ترکیه باید از آزمون ورودی دانشگاه آگاه باشند. YOS، SAT، TOMER، ALES، GRE، DUS و غیره آزمون های ورودی دانشگاه وجود دارد که به دانشجویان خارجی کمک می کند تا وارد دانشگاه های ترکیه شده و وارد آن شوند. متقاضیان تحصیل در ترکیه باید با توجه به وضعیت و سطح تحصیلی خود در یکی از این آزمون ها شرکت کنند و نتایج مورد قبول دانشگاه های مورد نظر خود را دریافت کنند. بسیاری از دانشگاه های دولتی ترکیه از آزمون ورودی دانشگاه برای جذب دانشجو استفاده می کنند. البته معدل به تنهایی برای ورود دانشجویان به برخی از دانشگاه های خصوصی این کشور کافی است. در زیر به بررسی چند آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه می پردازیم:

1. تحصیل در ترکیه; تست تامر

آزمون تومر یکی از آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه است که سطح زبان ترکی دانشجویان بین المللی را ارزیابی می کند. این آزمون همانند مدرک زبان انگلیسی (آیلتس و تافل) برای تحصیل در ترکیه و دسترسی به دانشگاه های این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. آزمون TOMER برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه که به زبان ترکی تدریس می کنند الزامی است.

2. آزمون GRE

این آزمون برای سنجش توانایی و اطلاعات تحصیلی هر فرد طراحی شده است. آزمون GRE یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی برای سنجش مهارت های منطقی و تحلیلی است. شرکت در این آزمون برای ادامه تحصیل در ترکیه در مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری و بالاتر در نظر گرفته شده است. نتایج این آزمون در بیش از 160 کشور از جمله ترکیه معتبر است.

3. آزمون CHOSEN

آزمون ALES یکی از آزمون های مهم ورودی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری برای تحصیل در ترکیه می باشد. این آزمون سه بار در سال به زبان ترکی برگزار می شود. حداقل نمره قبولی در این آزمون توسط دانشگاه ها و موسسات آموزشی تعیین می شود.

4. یادگیری آموزشی در ترکیه با آزمون YOS

آزمون YS یکی از آزمون های ورودی برای دانشجویان بین المللی است که متقاضی تحصیل در ترکیه هستند. دانشجویان باید در ترکیه و رشته هایی مانند حقوق، روانشناسی، داروسازی، مهندسی و غیره پزشکی بخوانند. در این آزمون شرکت کنید آزمون YS شامل 100 سوال شامل اطلاعات، هندسه، ریاضیات و مهارت های زبان ترکی می باشد. حداقل نمره لازم برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه بسته به هر دانشگاهی متفاوت است. به عنوان مثال، با کسب امتیاز 40 از 100، دانشجویان می توانند در بسیاری از دانشگاه ها تحصیل کنند. اما داوطلبان برای تحصیل در رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی باید بین 80 تا 90 نمره کسب کنند.

بهره مندی از نمرات بالا در آزمون YOS می تواند شانس دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه را به شما بدهد. هزینه ثبت نام زمان برگزاری و کلاس های پذیرفته شده بستگی به دانشگاه مورد نظر دارد. زبان آزمون YOS ترکی است. اما برخی از دانشگاه ها این آزمون را به زبان انگلیسی برگزار می کنند. دانشگاه هایی که آزمون YS را برگزار می کنند را می توان در زیر فهرست کرد.

دانشگاه آکدنیز

دانشگاه آتاتورک

دانشگاه اژه

دانشگاه استانبول

دانشگاه بیلکنت

دانشگاه مدیپل

دانشگاه کخ

دانشگاه مرمره

دانشگاه بهچه شهیر و...

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 40
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 82
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 165
  • بازدید ماه : 3,641
  • بازدید سال : 31,066
  • بازدید کلی : 70,787